Klacht: halte voorbij rijden

user-1280977 op 31 mei 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Bus 158 den bosch-veghel, halte aartshertogenlaan 15:26 uur.

De bus kwam te vroeg langs de halte 15:24 uur. Ik kwam, met nog twee anderen, aanrennen op plusminus 10 meter van de halte. Ondanks dat de chauffeur ons zag, reed hij door, te vroeg. Kwalijk, aangezien ik nu de overstap mis met de volgende bus. Daardoor heb ik een uur vertraging.

Gewenste Oplossing:

Een tegemoetkoming. Daarnaast wil ik weten wat er met de klacht gebeurt jegens de buschauffeur.

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 31 mei 2017 om 16:18 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Ivllll,

Jammer om te lezen dat je een overstap hebt gemist omdat de bus te vroeg is vertrokken. Begrijpelijk dat je hiervan baalt.

Ik heb de desbetreffende bus erbij gezocht. Ik zie dat de bus 1 minuut te vroeg is vertrokken. Vertrektijden van bussen zijn bij benadering. Uiteraard streven wij erna om zoveel mogelijk op tijd te rijden. Helaas kunnen we geen garantie geven op de exacte vertrektijden omdat het verkeer dit niet altijd toelaat. Onze chauffeurs zijn afhankelijk van drukte, eventuele opstoppingen door verschillende oorzaken of juist rust op de weg en in de bus. Daarom kan de aankomst- of vertrektijd iets afwijken van de aangegeven tijden die op de bushaltes staan aangegeven. Een chauffeur mag ivm verkeersveiligheid niet bij iedere halte zijn vertrektijd afwachten. Wil je van te voren weten of een bus op tijd rijdt of vertraging heeft zou je onze app kunnen downloaden. Daarin kun je de realtime gegevens van de bus zien en weet je precies hoeveel tijd je nog hebt. Het is nooit verstandig om tot het laatste moment af te wachten. Het advies is om minimaal 5 minuten van te voren bij de halte te gaan staan.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: https://bit.ly/

Met vriendelijke groet,
^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door