Klacht: 1e klas abonnement niet bb

op 08 november 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vaker reis ik met de trein vanaf Doetinchem naar Utrecht of Amsterdam. Ik heb een 1e klas abonnement. 4 van de 5 keer kan ik in Arriva niet 1e klas reizen omdat het vol is. Dat vind ik echt vervelend. Vooral het stuk arnhem richting Doetinchem is slecht qua aantal plaatsen.

Meer plaatsen, mogelijkheid geld retour

5 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 08 november 2018 om 20:43 geantwoord

Beste Kitty Heusschen,

Wij begrijpen dat het vervelend is wanneer de 1e klas vol zit. Het inzetten van extra stellen is helaas niet altijd mogelijk. Het kan hierdoor voorkomen dat de 1e klas vol zit. Hoewel we je punt begrijpen kunnen we er helaas weinig in veranderen.

Excuses voor het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount www.facebook.comArrivaNederland.
Resh
Medewerker Klantenservice

Heeft op 09 november 2018 om 12:38 geantwoord

ik vind de oplossing veel te makkelijk. Niet altijd mogelijk extra treinstellen. Snap ik, maar in een treinstel zitten 8 plaatsen, vaak zijn er 1 of 2 treinstellen. Steeds meer mensen reizen 1e klas, alleen hier wordt niet naar gehandeld. Daarnaast betaal je wel 1e klas en is het niet mogelijk om bv. in het traject de route Doetinchem - Arnhem 2e klas te pakken en daarna alles 1e klas. Vind het een te simpel antwoord.

Alle klachten die gemeld zijn door Kitty Heusschen