Klacht: onjuiste aflevering nieuwe Dacia Logan mcv model 2017 door Arend auto Amsterdam

op 17 mei 2017 over Arend Auto in de categorie Autodealers

Ik heb in november een nieuwe Dacia logan mcv gekocht model prestige 2017 . Het model 2016 had standaard lichtmetalen velgen . Ik ben er vanuit gegaan dat ook het 2017 model standaard met deze velgen zou worden geleverd . Toen ik op 13-04-2017 samen met mijn kleindochter de nieuwe auto kwam ophalen waren de lichtmetalen wielen verdwenen. Nu blijkt achteraf dat de importeur deze velgen nu als optie aanbied . De verkoper heeft dit niet aan mij gemeld niet bij de aankoop ook niet gedurende de 5 maanden wachttijd voor de nieuwe auto. Ik heb hier uiteraard de verkoper bij aflevering op opmerkzaam gemaakt. Na tussenkomst van Dacia is mij een voorstel gedaan om de wielen alsnog er onder te zetten maar dan moest ik ze wel zelf betalen. Ik heb voor de auto al een meerprijs van ruim € 200,- betaald voor het 2017 model en geleverd gekregen zonder lichtmetalen wielen. Vervolgens ben ik uitgenodigd door de directeur van Arend de heer K.Slager . Volgens hem heeft Arend niets verkeerd gedaan . Dit gesprek verliep niet erg klantgericht. Hij noemde mij nog net geen leugenaar.
Ik heb hem ook gevraagd naar de volle tank benzine welke ik wel betaald maar niet gekregen heb , daarnaast heb ik hem gevraagd wie mijn tijd dan vergoed Moest na een week al terug omdat er een plaat onder de auto niet goed gemonteerd was.
Kortom terug naar het oude imago “de autoverkoper”

Ik vind dat ik nog steeds recht heb op de lichtmetalen wielen aangezien ik als consument in november 2016 op geen enkele manier had kunnen weten dat de importeur dit heeft gewijzigd .

Alle klachten die gemeld zijn door frans meulemans