Klacht: anullering Je staat als betaalde klant gewoon voor ……

op 02 september 2016 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Corendon
Directie Corendon
Postbus 349
1170 AH Badhoevendorp

verzonden per mail / tevens verzonden per post

Rotterdam, 30 augustus 2016

Betreft: ongewenste annulering door uw firma

Uw kenmerk : Boekingsnummer:
Klantnummer:
Ons kenmerk : 30.08.16 Corendon

Geachte directie Corendon,

Tot grote schrik ontvingen wij van u een mailbrief waarin heeft aangegeven dat de betaalde vakantie overeenkomst met uw firma door, volgens uw beleving te weinig animo gecanceld is. Niet om het een of ander hoor. Maar daags voor dit bericht hebben wij vernomen dat het resort van de boeking de laatste kamer vacant was. En van een volboeking melding sprake was. Dus uw argumentatie dat wegens te weinig animo de vlucht juist gecanceld moest wordt rammelt. Maar dat ter zijde. Dat wij ruimschoots afgelopen jaren Corendon als maatschappij hebben gehad. Op een enkele reis na, toen notabene met windkracht 10 toch coute by coute landen op Schiphol doorgezet werd. Sprake van een levensbedreigende situatie voor uw passagiers, 80% gillend en kotsend het toestel net aan levend wist te verlaten na een ongekend turbulente landing. Waar uw board personeel bij elke vlucht erna ons nog herkende en dit ook zelf nooit meer wilde meemaken. Schadevergoeding of maar een excuusbriefje verder uitbleef. Nu deze reis geboekt, gepland voor ons. Het werk van ons beide, hondenpensioen, lang parkeren Schiphol, En het ergste is dat onze zoon agv een kraakbeen transplantatie, het UMC zich niet zo maar laat manipulatoren door ons. Geplande op kweek gezette kraakbeen transplantatie niet van behandeling wijzigt kan worden. Immers zorg van ons voor onze zoon in en na deze ingreep toch echt nodig heeft. En juist in de periode voor ons vertrek.

Later verstrekken. Betekend een te koude periode op het resort. Dus dat kan niet.

Dus ondanks onze zorg zelf een risico land te bezoeken met extra maar een annuleringsverzekering erbij uit voorzorg af te sluiten. Dit reisje iets speciaals had. Want ik wilde mijn vrouw verrassen. Waarom, we zijn namelijk 25 jaar getrouwd. Leuke bijkomstigheid het geheel hiermee duidelijk te maken dat ik op z,n minst niet zo erg blij ben. Sterker redelijk opgewonden raak van deze eenzijdige beslissing. Van een mogelijke compensatie voor alle zaken te moeten stoppen en nodige zorg en onprettige nieuw te plannen mogelijke vakantiebestemming begin volgend jaar helaas door toedoen van uw annulering moet plaatsvinden. Ik het een gepaste redelijke oplossing zou vinden als uw firma zich bewust is dat deze klant stevig in de kou wordt gezet. En toch in overweging neem een optie voor boeking in de lente te overwegen. Mits u een geste doen in de kosten en ongemak. Want wij hebben hier volstrekt geen schuld aan. Uitsluitend maar ellende. Het meest lastige vinden wij dat wij zo tijdig hebben gereserveerd. Melding van volboeking toch volstrekt niet rijmt met wat u in uw annuleringsbericht in tegenstelling van de resort informatie tegenover gestelde informatie is.

Kortom, ik zie een kans voor uw firma mij als goede klant op naam van van Gent en of De Bakker 5 tot 6 boekingen als trouwe klant kunt vaststellen. Menige duizenden euro’s uw kant opgegaan zijn. En een passende compensatie met als boven weergegeven beweegredenen toekend. En overeenkomstig de huidige conditie medio mei komende jaar deze aanbied alsnog doorgang geeft . Wij hiermee gezonde redenen hebben dit voor de nabije toekomst alsnog te kunnen zien realiseren. Indien u zich formeel opstelt en AVR als uitgangspunt hanteert, zich verder niet herkend in een zeker mate van verwijtbaarheid. Ben ik terecht teleur gesteld ….

Maar ben ik afwachting, met belangstelling naar uw vervolg berichten,

Met een vriendelijke groet,

Henk van Gent

Fam.

Rotterdam
Boekingsnummer:

Resumé

Volgende aanpassing / annuleren dienen door annulering uw anullering plaats te vinden

Aanpassen/annuleren vakantiedagen man
Aanpassen/anulleren vakantiedagen vrouw
Aanpassing/anulleren UMC operatie
Aanpassen/ annuleren Lang pakeren auto Schip
Aanpassen / annuleren visum 2 x
Aanpassen / anulleren pensioen hondenoppas
Verrassing 25 jaar huwelijk uitstapje verkeken..

Geachte heer van

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Allereerst vinden wij het heel vervelend om te horen, dat u zoveel negatieve ervaringen met ons heeft meegemaakt.

Helaas kan ik u ook geen positief antwoord geven, en een luchtvaartmaatschappij zoals Corendon Airlines of Corendon Dutch Airlines mag en kan een vlucht annuleren i.v.m. te weinig animo.

Aangezien de luchtvaartmaatschappij deze wijziging/annulering mag/kan doorvoeren, kunnen wij ook helemaal niets financieel gezien aan u terug refunden.

Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog vragen hebben, wil ik u verzoeken telefonisch contact met ons Contact Center op te nemen.

Met vriendelijke groet / With kind regards,

Irfan Akbulut
Medewerker Contact Center

Corendon International Travel B.V.
Postbus 349
1170 AH Badhoevedorp

Telephone: +31237510606
Email: irfan@corendon.nl

Beste Corendon Directie,

Uw reactie zal ik delen met diegene die op hun manier een waardeoordeel kunnen geven op de wijze hoe u met meer dan trouwe klanten sociaal gezien omgaat. Het gevoel stoïcijns te zijn voor uw klanten en uitsluitend uit geldbeluste overweging met klanten gemaakte afspraken eenzijdig zonder redelijke handreiking te geven. Corendon. Sorry maar heel veel klanten betalen graag een paar tientjes meer voor een vlucht bij concurrent maatschappijen. Voor ons met Corendon is het over en uit. Terwijl wij duizenden Euro, s aan reizen hebben geboekt. Veel vrienden, kennissen, en lezers zullen zich ook bedenken. Wat gemaakte vakantie afspraken kun je toch niet zo maar eenzijdig zonder coulance voor een alternatief opzeggen. Dat vindt men in Nederland asociaal. In Turkije blijkbaar niet. Dat Is daar ook duidelijk te merken aan welke kant van de lijn corendon staat. Gulan zijn lijn in ieder geval niet. Het is gevaarlijk aan het worden voor een veilige vakantie te hebben. Oude tijden zijn voorbij. Corendon succes ermee. Het zal heel hard naar beneden gaan.

Uw argumenten zijn niet juist. Corendon stelt dat de vlucht geannuleerd wordt door te weinig interesse. Terwijl he't betreffende resort daags ervoor juist de laatsteiger nog open boeking melde. Dus het is een leugen.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Corendon

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Corendon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door janboerelul