Klacht: Anonieme OV kaart kwijt

op 19 juni 2016 over Ov chipkaart in de categorie Openbaar Vervoer

Voor de aanschaf van een anonieme OV kaart MOET je 7,50 betalen. Daarnaast moet de apart saldo erop zetten om te kunnen reizen. Als er niet minimaal 4 euro saldo opstaat dan kan je niet reizen met bijv de bus van Connexion. Als je niet minimaal saldo erop hebt staan dan kan je niet reizen met de trein. Als je nu vervolgens deze kaart kwijt bent, wel het nummer hebt enz. dan kan je toch fluiten naar je geld. Ook iemand die deze kaart zou vinden, kan op geen enkele manier deze kaart reug bezorgen. Ik ben nu 2 kaarten kwijtgeraakt met ieder een saldo van 20 euro erop. er is geen enkel bedrijf dat zich verantwoordelijk voelt om te regelen dat dit bedrag of deze kaart pop een mogelijke manier weer terugkomt bij de rechtmatige eigenaar

Ik zou tevreden zijn als OV organiseert dat er een centrale plaats komt waar mensen gevonden en verloren kaarten kunnen matchen om zodoende de mogelijkheid te bieden aan mensen die een dergelijke kaart vinden deze weer terug te bezorgen aan de rechtmatige eigenaar. Anders mogelijk de anonieme kaart afschaffen en alle kaarten op naam zetten en met deze kaarten ook de mogelijkheid geven aan andere familieleden om mee te reizen

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ov chipkaart

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ov chipkaart nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Amsterdam1965