Klacht: Annulering op basis van foutieve informatie leidt tot weigering restitutie

op 26 juni 2016 over Vliegwinkel.nl in de categorie Online Vliegtickets

op 24 juni telefonisch contact gehad mbt mogelijk annulering en restitutie. op basis van informatie dat deels restitutie zal volgen heb ik de boeking geannuleerd. De restitutie zou na aftrek van /- 180 euro aan kosten plaatsvinden. Aangezien annuleringsverzoek alleen via email kon heb ik dit op de 24e via email aangevraagd. Op de 26e op eigen initiatief contact gezocht mbt de status aangezien de reis op de 27e zou starten.
Daar werd mij doodleuk medegedeeld dat er geen restitutie zou volgen.
op de vraag hoe dit onderbouwd is kon geen helder antwoord worden gegeven anders dan verwijzen naar voorwaarden. Deze voorwaarden zijn mij achteraf toegestuurd en voor meerdere uitleg vatbaar. het is namelijk afhankelijk van het type ticket(uiteraard). welke type ticket ik heb is niet te achterhalen in de boeking cq facturen cq etickets. tevens is het mij niet duidelijk gemaakt dat het non-refundables betreft.
Aangezien de medewerker aan de telefoon op de 24e er wel van uitging(na uitgebreid) onderzoek dat restitutie WEL zal plaatsvinden en nadere specificatie van annulering en onderbouwing tot op heden schriftelijk ontbreekt ben ik zeer zeer teleurgesteld in de organisatie achter vliegwinkel.nl.

Ik ben pas tevreden wanneer de mij toegezegde restitutie ontvangen is.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vliegwinkel.nl over deze klacht.

Bericht van Vliegwinkel.nl

1 jaar geleden - Beste meneer Derks, Wij hebben zojuist via de e-mail inhoudelijk gereageerd op uw klacht. Mocht u nog contact met ons wensen, wil ik u vriendelijk vragen op de e-mail te reageren. Met vriendelijke groet, vliegwinkel.nl Customer Support M. van Noordennen

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Vliegwinkel.nl in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht cachaca

1 jaar geleden - Een voorlopig afsluitend bericht op n.a.v. de uitgebreide bilaterale communicatie volgend op reactie van vliegwinkel dd 8 -7 -16; Vliegwinkel erkent dat foutieve informatie is aangeleverd maar weigert verantwoordelijkheid voor de ontstane schade dien ten gevolge. Vliegwinkel is bereid een tegemoetkoming in de kosten te voldoen middels restitutie van 100 euro. Aangezien dit bij lange na niet in de buurt komt van het bedrag van de op de 24e toegezegde restitutie n.a.v. annulering zijn wij niet akkoord met deze 'oplossing'. De zaak is voor ons nog niet afgerond. Resultaat van de vervolgstappen zal ik ter zijner tijd hier plaatsen.

Bericht van Vliegwinkel.nl

1 jaar geleden - Beste meneer Derks, Wij hebben zojuist opnieuw gereageerd op uw e-mail. Ik wil u vriendelijk vragen op de e-mail te reageren. Met vriendelijke groet, vliegwinkel.nl Customer Support M. van Noordennen

Reactie van de melder van de klacht cachaca

1 jaar geleden - L.s., Vliegwinkel heeft op 28 juli contact gezocht met ons met het verzoek om nog wat informatie aan te leveren. Vliegwinkel heeft toegezegd is om na ontvangst van de informatie de klacht opnieuw in behandeling te nemen. De informatie is 29 juli aangeleverd. Op 8 augustus hebben wij vliegwinkel laten weten de termijn op nog 7 dagen te stellen waarbinnen wij uitsluitsel van vliegwinkel verwachten m.b.t. de heropende klacht. wordt vervolgd. N. Derks

Bericht van Vliegwinkel.nl

1 jaar geleden - Beste meneer Derks, Ik heb uw e-mail beantwoord. Mocht u hierop willen reageren wil ik u vriendelijk vragen op de gestuurde e-mail te reageren. Met vriendelijke groet, vliegwinkel.nl Customer Support M. van Noordennen

Alle klachten die gemeld zijn door cachaca