Klacht: Annulering niet genoteerd??

op 01 juli 2012 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na een lange dag en al na twee eerdere collectes aan de deur die avond, stond er ook een verkoper van Oxxio aan de deur. Ik wilde eigenlijk niks op dat moment aangaan, aangezien ik tevreden ben met mijn huidige leverancier, maar was wel geinteresseerd in de groene stroom-aanbieding die zij mij aanboden. Aangezien de verkoper maar bleef aandringen en meerdere keren vertelde dat ik zeven of veertien dagen bedenktijd had en het heel gemakkelijk terug te draaien was, ben ik zo stom geweest om een handtekening te zetten om gewoon weer verder met mijn avond te gaan. Ik kon namelijk de dag erna gewoon de overeenkomst ontbinden volgens de verkoper. Na wat onderzoek in de dagen erna naar deze leverancier, heb ik inderdaad na 2 werkdagen Oxxio gebeld om de overeenkomst te annuleren. De annulering werd verwerkt en ik werd zelfs die week later nog een keer door iemand gebeld van Oxxio met een of ander klanttevredenheidsonderzoek waarom ik geannuleerd had, en wat voor cijfer ik de verkoper gaf. Echter zijn we nu drie weken verder en kregen we gisteren een meterstandenkaart in de brievenbus. Ik ben gelijk gaan bellen met Oxxio en nu blijkt dat de annulering nooit verwerkt is en hierover ook niets vermeld staat (wat dubieus is aangezien ze wel iemand naar mij hebben laten bellen hierover!). Ik kreeg een andere medewerker aan de lijn en die vertelde mij dat de levering morgen al ingaat en dat ze dat alleen terug kunnen draaien na 2 x annuleringskosten in rekening te brengen van 50,-!! Ik raakte op dat moment in paniek en de medewerker dacht op dat moment mij gerust te stellen met het bericht: ‘U hoeft niet deze kosten te betalen, u kunt ook gewoon bij Oxxio blijven’. Ik wil na deze gang van zaken en de zorgvuldigheid waarop zij met gegevens om gaan pertinent geen klant van hen zijn.

Gewenste Oplossing:

Levering terugdraaien naar oude leverancier Eon en nul kosten in rekening brengen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 09 juli 2012 om 14:00 geantwoord

Geboden Oplossing:

Helaas was de annulering niet geregistreerd. Hierdoor is de levering door Oxxio overgenomen. We hebben contact opgenomen met de vorige leverancier met het verzoek de levering met terugwerkende kracht terug te nemen. Oxxio zal geen gas en stroom in rekening brengen.

We hebben de klant meerdere malen geprobeerd te bellen, helaas zonder succes. De klant heeft per e-mail en brief een bevestiging van de annulering ontvangen.

Michaël
Oxxio Nederland bv

Alle klachten die gemeld zijn door EddiePost