Klacht: Annulering dal vrij abonnement

op 02 februari 2014 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik heb op 10 december 2013 een dal vrij abonnement afgesloten. Op Vrijdag 31 Januari werd ik op de hoogte gesteld door mijn werkgever dat ik vanaf 05 Februari komt de werken in een andere vestiging namelijk Rotterdam. Gezien ik dan alleen maar hoeft te reizen met het streekvervoer van Rotterdam heb ik gebeld naar NS klantenservice. Deze stelde mij op de hoogte dat het abonnement voor 1 jaar doorlopend was. Omzetten naar een Dal Voordeel- of een Weekend Vrij dan wel een Altijd Voordeel abonnement was niet mogelijk. Het enigste wat alleen mogelijk was een upgrade ( nooit van mijn leven ).Ik moet nu 99 euro per maand blijven betalen zoals het er nu naar uitziet.Ik heb natuurlijk direct mijn abonnement stopgezet bij deze legale uitbuiters. Als ik een cijfer mag geven denk ik aan een min cijfer of een hele dikke nul. Zulke oplichters praktijken met een zeer klant onvriendelijke service en medewerkers kan toch niet waar zijn. Ik zal ook reizigers vereniging Rover hierover inschakelen.

Ik zou tevreden zijn met een annulering ingaande 10 maart 2014. Mocht dit echter onmogelijk zijn dan wil ik geneoegen nemen met het goedkoopste jaar abonnement te weten het Dal vrij abonnement van 50 euro per jaar.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 04 februari 2014 om 07:23 geantwoord

Bij aanschaf van een abonnement gaan onze reizigers akkoord met de voorwaarden. Hierin staat vermeld dat het niet mogelijk is het contract in het eerste jaar te beëindigen. Na het eerste jaar kan het contract per maand beëindigd worden.

Alle klachten die gemeld zijn door manema