Klacht: Annulering binnen 14 dagen geweigerd door nle

op 08 februari 2018 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ze zijn op 28 dec om 19 uur bij mijn deur geweest ik heb nadat ik de mail voor account in mijn nle aangemeld en een bericht via mijn nle gestuurd dat ik bij essent wilde blijven en anna wilde annuleren en van mijn herroepingsrecht gebruik wil maken! dit is al voor 5 januari jl gedaan maar ik kreeg geen reactie en geen bevestiging .niks terug te vinden in mijn nle dat ik een bericht had gestuurd
Ik heb gebeld maar ook daar werd ik niet geholpen daarna op 5 jan jl email gestuurd want ik kreeg bericht dat ze een contract hadden gemaakt voor levering … Email gestuurd dat ik alsnog anna contract en mijn leveradres contract wou annuleren … Dit is geweigerd vandaar dat ze pas op 17 januari mij te woord konden staan dat ik anna kastje kon annuleren maar de levering zou gewoon doorgaan de wettelijke termijn was om .
U kunt zich niet voorstellen hoe je als klant behandeld wordt !!!

Gewenste Oplossing:

Dat mijn contract met anna en mijn contract met nle zoals ik gevraagd heb op 5 jan jl en eerder via mijn NLE te annuleren te bevestigen . anders stap ik naar de rechter . ik heb duidelijk ook via mijn nle aan gegeven bij essent te blijven .

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NLE

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 14 februari 2018 om 16:53 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Edens,

Naar aanleiding van uw klacht controleerden wij uw aanmeldingen voor het energiecontract en Anna.

De bijgevoegde e-mail ontving NLE in goede orde. In deze e-mail geeft u aan dat u uw contract voor Anna wenst te annuleren. Het klopt dat u deze e-mail binnen de wettelijke bedenktijd stuurde, de annulering van uw contract voor Anna is dan ook in behandeling.

U geeft in uw e-mail echter niet aan dat u ook uw aanmelding voor het energiecontract wenst te annuleren. Dit was voor ons niet duidelijk, en om die reden hebben wij uw verzoek op 17 januari 2018 dan ook afgewezen.

Wij vinden het uiteraard jammer om te horen dat u ontevreden bent en dat er verwarring ontstond over welke aanmelding er geannuleerd diende te worden. Om die reden hebben wij uit coulance alsnog uw aanmelding voor het energiecontract geannuleerd. U ontving hiervan een bevestiging per e-mail.

Wij gaan er om die reden vanuit dat uw klacht is opgelost. Mocht dit niet het geval zijn, horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,
NLE Klachtafhandeling

Alle klachten die gemeld zijn door Sylvia Edens