Klacht: Annulering aanmelding

op 18 juli 2012 over XMSNET in de categorie Websites - Building en Hosting

Ik heb precies hetzelfde probleem als een eerder aangemelde klacht hier op de website.

In 2009 is XMS gestart met glasvezel in Soest. Door het initiatief van www.soestopglasvezel.nl kon je destijds aanmelden om te kijken of de mogelijkheid er is dat er ook Glasvezel in jouw wijk terecht kan, in de mom van hoe meer aanmelding des te eerder XMS langs komt.
Dus zodoende heb ik via internet een voorinschrijving gedaan en sindsdien niets meer vernomen van XMS.

Toen de uiteindelijke aanleg bekend werd ben ik gaan kijken wat nou eigenlijk voor mij de beste provider zou zijn, aangezien er twee aanbieders bij waren gekomen.
Ik ben gaan vergelijken en kwam tot de conclusie dat KPN voor mij beter zou zijn en heb me daar ook aangemeld.

Op dit moment is mijn woning nog niet aangesloten en liggen er ook nog geen kabels bij mijn huis, als het goed is gebeurt dat pas volgende maand.
Op 14 mei heb ik volgens de voorwaarden schriftelijk aan XMS laten weten dat ik opzeg/annuleer en op 22 mei 2012 ontving ik een brief van XMS dat mijn woning wordt aangesloten op het glasvezelnetwerk.

Dus de opzegging/annulering was ruim op tijd volgens de Algemene Voorwaarden van XMS, want daar staat:
6.4 Kort voor de datum waarop Eindgebruiker wordt aangesloten op het Glasvezelnetwerk, stuurt Xms een document waarmee zij de aanmelding van Eindgebruiker aanvaardt en de Oplevering van de Diensten bevestigt.
6.5 De Overeenkomst komt tot stand op de datum dat Eindgebruiker de bevestiging van de Oplevering van de Diensten heeft ontvangen.
6.6 Eindgebruikers hebben het recht om gedane Aanvragen binnen zeven (7) werkdagen na de aanvang van Diensten kosteloos te annuleren, indien de bestelling is gedaan via een internetsite, per e-mail, fax of telefoon (het wettelijke herroepingsrecht). Een aanvraag hiertoe dient de Eindgebruiker schriftelijk te richten aan Xms.

Nu heb ik bericht gekregen van XMS van dat het echter niet meer mogelijk om op te zeggen en ik vast zit aan een 12 maanden opzegtermijn.
Dat klopt dus niet want ik heb schriftelijk opgezegd voordat ik de brief kreeg van het aansluiten van mijn woning op het glasvezelnetwerk, dus ver binnen de 7 werkdagen na ontvangst brief.
Ook volgens de Bewonersinitiatief Soest op Glasvezel kan annuleren voor het ingaan van de 12 maanden contractduur via schriftelijk verzoek aan XMS.

Als het nodig is zal ik juridische stappen ondernemen tegen deze praktijken van XMS, wanneer dit niet naar tevredenheid wordt opgelost.
XMS heeft fouten gemaakt waardoor deze problemen worden veroorzaakt.

Het per direct ontbinden van de overeenkomst en een schriftelijke bevestiging van XMSNET dat er voor mij geen verplichtingen (contract of abonnement) meer gelden jegens XMS.

Reactie van de melder van de klacht mulder44

5 jaren geleden - Wat is dit voor een belachelijk antwoord. Juist op het punt wat belangrijk is wordt geen antwoord gegeven. Mijn opzegging is rechtsgeldig, aangezien de Diensten nog niet zijn aangevangen en ik nog geen brief/document van bevestiging heb ontvangen. Dit is juridisch gecontroleerd door een daar toe bevoegd persoon. Als dit niet zo netjes kan worden opgelost zal ik een advocaat inschakelen, waarvan ik de kosten bij u verhaal.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door XMSNET in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat XMSNET een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

XMSNET

Heeft op 18 juli 2012 om 14:54 geantwoord

Beste meneer Mulder,

U heeft zich op 30-10-2009 ingeschreven voor onze diensten. Het netwerk moest op dat moment nog aangelegd worden. Inmiddels zijn de werkzaamheden bijna afgerond
De voorwaarden worden netjes nageleefd.

U ontvangt deze brief, zodra u bent opgeleverd.

Het abonnement zal van start gaan zodra uw glasvezelmodem is opgeleverd.

6.6 Eindgebruikers hebben het recht om gedane Aanvragen binnen zeven (7) werkdagen na de aanvang van Diensten kosteloos te annuleren, indien de bestelling is gedaan via een internetsite, per e-mail, fax of telefoon (het wettelijke herroepingsrecht). Een aanvraag hiertoe dient de Eindgebruiker schriftelijk te richten aan XMS.
U heeft de aanvraag in 2009 gedaan en de oplevering is nog niet plaatsgevonden.

U heeft zich ingeschreven voor onze diensten, wij willen deze graag aan u leveren. Dat u nu aangeeft liever diensten bij een andere glasvezelaanbieder af te nemen, neemt niet weg dat u een abonnement met ons bent aangegaan waarbij u heeft aangegeven bij XMS voor de minimale duur van twaalf maanden diensten af te nemen.

Wij hopen dat de oplevering binnenkort kan worden afgerond en dat u hierna met plezier gebruik maakt van onze diensten.

Sophie
XMS Webcare

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van XMSNET beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door mulder44