Klacht: annuleren van 2 absurd dure kaarten concert Ryan Adams in Utrecht

op 07 augustus 2017 over Viagogo in de categorie Kaartenverkoop

allereerst hand in eigen boezem: heb te snel geklikt op een website en daar kaarten aangeschaft , die idioot duur bleken te zijn , maar de betalingswijze is zo slinks opgezet , dat je dit absurde bedrag pas op t allerlaatste moment ziet.
ik moet in totaal aan viagogo 454,92 EURO betalen voor kaartjes die normaliter 50 EURO per stuk kosten.
nadat ik besefte dat ik een dikke fout had gemaakt , dezelfde dag klantenservice gecontacteerd en gevraagd of dit nog teruggedraaid kon worden , met (natuurlijk) negatief antwoord. m’n creditcard bedrijf (visa) gevraagd of het bedrag gestorneerd kon worden , maar bleek ook niet mogelijk.
heb middels een aangetekende brief (in het engels en nederlands) naar viagogo in genève (enige adres wat ik kon vinden) , die ik ook per mail gestuurd heb aan klantenservice van viagogo , waarin ik een beroep doe op de Wet op overeenkomsten op afstand , waarin staat dat je binnen 14dagen mag afzien van de koop , kenbaar gemaakt dat ik afzie van de koop en om restitutie gevraagd van het uitstaande bedrag.
de aangetekende brief is op 24/7 verstuurd en tot op heden niks meer vernomen van viagogo , behalve dan dat m’n tickets klaar zijn om te downloaden.
heb direct na aankoop en ontdekking dat deze prijzen in geen verhouding staan tot wat er normaal voor staat , een mail wisseling met de klantenservice van dit bedrijf gehad , maar deze mailwisseling is verdwenen en kan nu ook de klantenservice niet meer bereiken met mijn specifieke vragen. wilde nl. vandaag vragen om een bevestiging van ontvangst van mijn brief en mail en over de volgende te nemen stappen , mocht dit nodig zijn.

ik wil mn geld terug , en sowieso een antwoord van deze firma , zodat ik eventueel volgende stappen kan ondernemen wanneer dit nodig mocht zijn. het doodzwijgen van mijn klacht is misschien de tactiek van dit soort verwerpelijke firma's , maar daarmee moeten ze niet weg kunnen komen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Viagogo

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Viagogo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ViaNOgo