Klacht: Altijd teveel betalen

op 14 maart 2017 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Iedere maand geeft simpel aan dat ik extreem veel boven mijn internet bundel van 1000 mb verbruik.
Ik had voorheen een bundel met 500 mb en zat daar nooit boven. Mijn internet verbruik is niet veranderd en henb vrijwel overal Wi-Fi. Toch word er beweerd dat ik teveel gebruik en heb ik vaak rekeningen rond de 50 euro ipv 10 euro.
Ik heb gebeld met de klantenservice en inde eerste instantie leken zij meewerkend en zouden het uitzoeken. Ik zou worden terug gebeld. Helaas werd ik niet terug gebeld en heb ik zelf gebeld. Ik kreeg toen een collega aan de telefoon en zij was erg kortaf, een specificatie liegt niet! Daarnaast kan haar collega nooit gezegd hebben mij terug te bellen omdat ik schriftelijk een klacht in moest dienen. Ik loog dus. Zij heeft de verbinding verbroken. Nu via deze site en de site van simpel zelf proberen wij dit alsnog op te lossen en anders gaan we dit hogerop zoeken. Ik ga niet onnodig twee jaar geld betalen wat ik niet verbruik.

Als mijn kosten omlaag zijn. Hiervoor zal uitgezocht moeten worden waarom die zo hoog zijn. Het enige wat ik verbruik is Facebook,whatssapp en e-mail. Ik kijken geen fimpjes ed.

Als ik er niet uitkom met simpel wil ik dat mijn abbonement per direct stop word gezet.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 14 maart 2017 om 15:22 geantwoord

Beste Kimrdeleeuw,

Bedankt voor uw reactie.

U geeft aan dat er wat onduidelijkheden zijn ontstaan net betrekking tot het gebruik van uw mobiel internet op uw Simpel abonnement.

Uiteraard is het vervelend om te lezen dat u hierdoor hoge facturen ontvangt.

De feedback betreffende de gesproken medewerker neemt Simpel mee ter verbetering van de service in de toekomst.

Ik heb u zojuist een e-mail verzonden met een passende oplossing.

Hierbij sluit ik dan ook uw klacht.

Rowena

Simpel

Heeft op 20 maart 2017 om 11:02 geantwoord

Er is een oplossing voor 1 maand aangeboden: de helft van mijn rekening. Daarmee zit ik nog steeds met het probleem dat ik iedere maand teveel moet betalen zonder veel internet te verbruiken. Zie mijn eerdere verhaal met uitgebreide uitleg van mijn klacht.

Bericht van Simpel

3 maanden geleden - Beste Kimrdeleeuw, Bedankt voor uw reactie. Ik begrijp dat u een oplossing wenst voor de buitenbundel internetkosten waar u tegen aan loopt. Volgens uw gegevens maakt u nog geen gebruik van het Plafond, zoals ook geadviseerd in de e-mail verstuurd door mijn collega. Het Plafond van Simpel geeft u controle over uw maandelijkse gebruikskosten. U kunt een Plafond instellen op uw persoonlijke pagina Mijn Simpel via de optie 'Plafond'. U kunt de hoogte van uw Plafond zelf bepalen, maar het is minimaal de hoogte van uw maandelijkse abonnementskosten. Op het voorstel betreffende de passende tegemoetkoming hebben wij nog geen reactie mogen ontvangen. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Remco Simpel

Reactie van de melder van de klacht Kimrdeleeuw

3 maanden geleden - Hallo Remco Ik begrijp dat een plafond ingesteld kan worden als je bang bent dat je teveel verbruikt. Nogmaals; ik gebruik niet teveel. Ik heb al jullie adviezen voor verbruik opgevolgd zoals automatische updates uitschakelen. Ik blijf alleen, volgens jullie, teveel internet verbruiken. Dat is te zien aan mijn rekeningen. Nogmaals, ik heb thuis en op mijn werk Wi-Fi. Als ik buiten ben verbruik ik alleen data voor whattsapp, e-mail en een keer scrollen door mijn Facebook. Volgens jullie verbruik ik mijn 1000mb en daarnaast dus nog veel meer waardoor ik vaak het dubbele, driedubbele moet betalen van mijn abbonement. Ik blijf te horen krijgen dat ik wel zoveel verbruik en ik een plafond in moet stellen. Toch kan het niet anders dan dat er iets mis gaat bij jullie. Maar hier word niet over gesproken. Groetjes Kim

Alle klachten die gemeld zijn door Kimrdeleeuw