Klacht: Alsmaar beloftes, leugens en valse hoop, oplossing ver te zoeken

op 09 september 2016 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Mijn Samsung Galaxy S5 begon na 1,5 jaar kuren te vertonen waarbij de telefoon geregeld vast liep en alle verbindingen willekeurig wegvielen en terugkomen (4G, mobiel netwerk, WiFi en GPS).

Ik heb toen contact gehad met Samsung nadat ik zelf alles al geprobeerd had, waaronder het toestel naar fabrieksinstellingen terug zetten en de software herstellen en updaten. Samsung adviseerde mij om gewoon meteen een reparatie aan te melden via DrMobile (Dynafix) omdat dit sneller zou gaan dan de garantie via Vodafone te regelen.

Op 19-07-2016 is het toestel afgehaald bij mij thuis, de 20ste zou er door DrMobile een software update gedaan zijn (dat onmogelijk is aangezien de nieuwste versie er al op stond!) en de 22ste kwam de telefoon ongeprepareerd terug met de mededeling dat het aan mijn SIM kaart zou liggen…. De problemen begonnen direct weer toen ik het toestel in wilde stellen en ik heb een uitgebreid logboek bijgehouden van alles dat er mis ging. De SIM kaart is nieuw en daar ligt het niet aan (dit heb ik allemaal al getest met meerdere kaarten van andere providers).

Hierna heb ik een lang gesprek gehad met Samsung waarin ik heb uitgelegd dat het uitermate vervelend is dat er wordt beweerd dat er een update is gedaan die er al op stond en dat er niet wordt gecommuniceerd met mij. Op advies van Samsung heb ik het toestel een 2de keer aangemeld en de contactgegevens van DrMobile gekregen.

DrMobile heeft toen mij gevraagd of ik een video kon maken van het probleem, ook zodat het sneller verholpen zou zijn. Hierna ben ik nadat ik sowieso al dagen werk kwijt was met het steeds opnieuw instellen van mijn telefoon en apps (door het resetten en proberen) één hele week lang bezig geweest om de problemen te filmen en dit te monteren. De video heb ik samen met het logboek aangeleverd aan DrMobile en het toestel is weer opgehaald.

Op 9 augustus kreeg ik de mededeling dat het allemaal langer duurt dan verwacht omdat ze aan het wachten waren op een nieuw onderdeel. Op de 23ste heb ik toch maar weer gevraagd wat de status is en na een aantal mails kreeg ik te horen dat DrMobile wacht op een creditverzoek van Samsung en geen idee heeft hoe lang het duurt. Nog wat mails later werd mij geadviseerd om toch weer contact met Samsung op te nemen…..

Nadat ik de hele situatie weer aan Samsung had uitgelegd kreeg ik ook van hen te horen dat er geen tijdsindicatie bekend was maar dat het spoedig opgelost zou worden en ze verwachten dat het dezelfde of volgende week zou zijn.

Ongeveer 1 week later heb ik dit weer gevraagd en toen werd er gezegd dat het dezelfde week opgelost zou worden. 20 minuten later heb ik terug gebeld met de mededeling dat ik er van uit ging dat ze deze belofte na zullen komen, en na een gesprek van 45 minuten werd ik er van verzekerd dat het echt waar is en dit gewoon maar aan moest nemen! De medewerker mocht mij hiervan geen zwart-op-wit bevestiging geven en wist ook weer niet te vertellen wat een creditering in houdt. Ik zei wel dat hij er in de ticket bij moest zetten dat deze belofte gemaakt is en dat hij dat gezegd heeft.

Het is inmiddels 9 september en ik heb (op een mail van Samsung na waar in staat dat ze er nog steeds mee bezig zijn) verder niks van de case vernomen. Nadat ik vandaag gebeld had kreeg ik te horen dat het deze week niet meer lukt. Ik heb toen heel netjes tegen de mevrouw gezegd dat ik hier niet mee akkoord ga en het verhaal uitgelegd. Maar weer schiet ik er niks mee op ondanks dat ze haar excuses aanbood.

Vandaag heb ik bij MediaMarkt om advies gevraagd en zij gaan nu voor mij informeren wat de status is en wat hier nu eigenlijk aan de hand is. Hopelijk hebben zij wel de mogelijkheid om informatie in te winnen die wél correct is en toegang hebben tot de personen die er ook echt iets vanaf weten.

Een ding is zeker: ik kom mijn 2 beloftes die ik aan de Samsung helpdesk heb gegeven wel na. Namelijk:

1) Ik koop geen Samsung producten meer, en zal in mijn beroep als systeembeheerder iedereen Samsung producten afraden i.v.m. de ongelofelijk slechte service.

2) De klacht wordt verspreid zodat anderen dit ook weten.

Ik ben tevreden als ik het aankoopbedrag op mijn rekening staat zodat ik een andere telefoon kan kopen, of mij een nieuw toestel wordt aangeleverd. De beloofde "deze week" is niet meer haalbaar, maar ik heb 100 keer duidelijk gemaakt dat ik zowel zakelijk als privé een fatsoenlijke telefoon nodig heb!

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ricardo-