Klacht: Als zakelijk klant van NLE extra nadeel

op 22 september 2017 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Het lijkt erop dat NLE van mening is dat er bij bedrijven meer geld te halen valt. Want waarom (zo bevestigd ook de maatschappij zelf) wordt bij een zakelijk contract een stap overgeslagen in het herinneringsproces?

Zodra je als zakelijke klant een dag te laat betaalt krijg je direct 40 Euro aanmaningskosten bovenop de factuur.

Wanneer je als particuliere klant te laat betaalt heb je eerst 15 euro herinneringskosten en daarna 25 Euro te pakken.

Volgens de maatschappij wordt bij zakelijke klanten de eerste stap overgeslagen… zo staat dat in hun voorwaarden. Waarom is dat?
Waarom wordt je als bedrijf extra benadeelt bij NLE? Waarom is er sprake van ongelijke behandeling?

Hetzelfde herinneringsproces als bij een particuliere aansluiting. Zonder het overslaan van stappen. En meer coulance met extra kosten in een periode van crisis.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NLE

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NLE nog niet in behandeling is genomen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 09 oktober 2017 om 08:46 geantwoord

Beste meneer,

Wij geven u graag meer uitleg over de incassokosten.

U kunt een energiecontract aangaan met NLE of NLE Zakelijk. Wanneer u een energiecontract afsluit bij NLE Zakelijk, gaat u een handelsovereenkomst aan. In geval van een handelsovereenkomst bedragen de incassokosten minimaal €40,00. Dit kunt u terugvinden in het Burgerlijk Wetboek (artikel 6:96 lid 4).

Uw stelling dat deze direct in rekening worden gebracht wanneer u één dag na de vervaldatum betaalt, is onjuist. Een factuur wordt opgemaakt met een bepaalde factuurdatum. Wanneer de betaling niet is ontvangen op de vervaldatum, wordt er een betalingsherinnering verzonden waarin wij u de gelegenheid geven om het openstaande bedrag alsnog binnen twee weken te voldoen zonder dat er incassokosten in rekening worden gebracht. De incassokosten worden pas in rekening gebracht wanneer u het bedrag niet heeft betaald ná deze twee weken.

Wij vinden het jammer om te horen dat u hierover ontevreden bent, maar gezien bovenstaande kunnen wij u niet meedelen dat wij zullen overgaan tot het aanpassen van de hoogte van de incassokosten bij zakelijke energiecontracten.

NLE Klachtafhandeling

Heeft op 11 oktober 2017 om 12:35 geantwoord

Wat een onzin om gelijk te gaan strooien met regeltjes uit het Burgelijk Wetboek! Om te testen heb ik wederom het betalingstermijn met een dag laten verlopen. Ik kreeg 2 dagen later een automatische mail met de mededeling dat het een KOSTELOZE herinnering betrof ... maar onderin stonden toch WEER 40 euro incassokosten er bij opgeteld. Dus een flauwekul verhaal van NLE !!

Alle klachten die gemeld zijn door Dennis Pater