Klacht: Allerslechtste bedrijf van Nederland

op 05 februari 2018 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Al voor ingang van mijn contract hopeloos veel problemen met NLE. Ingangsdatum was oorspronkelijk 24 januari. Omdat NLE de EAN codes van de slimme meter niet kon vinden was de aanvraag blijven liggen. Er werd helaas geen contact met mij opgenomen dus ik moest zelf aan de slag. Het bedrijf is op geen enkele mogelijkheid te bereiken. Via de telefoon (meer dan 10 wachtenden) niet te bereiken. Via Whatsapp niet te bereiken en op email wordt niet gereageerd.

Uiteindelijk na een uur tijd contact gehad met NLE via de telefoon. De codes waren nu wel ineens duidelijk alleen zou de nieuwe datum nu 15 feb worden!!! NLE heeft mij toegezegd dat Stedin ons niet zal afsluiten maar dat gaat nu toch echt gebeuren.

Ik hoop dat het nog op tijd geregeld gaat worden maar als u ooit maar overweegt om over te stappen naar deze piratenpartij dan raad ik u het ten strengste af.

Als de klant gewoon te bereiken is en zijn zaken op orde heeft.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NLE

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht dbeusink

2 weken geleden - Bedankt Robin, na 1,5 uur aan de telefoon te hebben gehangen lijkt het erop dat een spoedlevering kunnen krijgen. Ik moet de automatische incasso weigeren en via een link betalen. Ik hoop dat het allemaal voor het weekend rond is aangezien we anders afgesloten worden met de kosten van dien.

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 12 februari 2018 om 16:19 geantwoord

Beste meneer Beusink,

Wij vinden het uiteraard jammer om te horen dat u ontevreden bent.

Naar aanleiding van uw klacht controleerden wij uw aanmelding. Het klopt dat er inderdaad onduidelijkheid was over welke EAN-codes NLE diende te hanteren. Wanneer hiervan in ons systeem sprake is, kan uw aanmelding niet direct worden verwerkt. Het is namelijk niet de bedoeling dat er op de onjuiste EAN-codes wordt geleverd. Toen u belde met onze Klantenservice op 12 januari 2018 werden de juiste EAN-codes direct verwerkt in onze administratie.

Na de verwerking van uw aanmelding had u contact met onze Klantenservice. Er was sprake van afsluitdreiging door de netbeheerder. Wij hebben om die reden de levering versneld, deze is inmiddels aangemeld bij de netbeheerder.

Tot slot laten wij u weten dat wij er bekend mee zijn dat onze Klantenservice momenteel minder goed te bereiken is dan gewenst. Wij werken hier uiteraard hard aan.

Mocht u nog vragen hebben, horen wij het graag.

NLE Klachtafhandeling

Alle klachten die gemeld zijn door dbeusink