Klacht: Alcohol

op 12 september 2016 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Ik stond bij de supermarkt en had 1 flesje wijn, bij de rest van de avond boodschappen staan. Ik word in oktober 25 jaar oud. Mijn vriend was al 25. Uit gemak had ik een handtas mee met portemonnee en ID, m\’n vriend had niets mee. We wonen 2 straten van de supermarkt af. Ondanks dat ik mijn id bij me had, kreeg ik de fles niet mee. We zien er beide niet uit als 17,(alcoholgrens is18) en ook de caissière gaf dit toe. Echter omdat ze niet met zekerheid kon zeggen dat mijn vriend wel beide boven 25 was ( hij zag er volgens haar uit als 24-25, kregen we de fles niet mee. (dit is 7 jaar verschil met de alcohol grens). Vinden jullie dit niet een beetje doorgeslagen ?

Leer caissières te vragen naar ID als er twijfel is over 17 jaar, Te ja of te nee. Niet mensen te weigeren die er: Te ja-of te nee uitzien als 23+. (5 jaar mijn sinds of deze leeftijd al een ruime grens)
Zeker niet - niets meegeven als: Persoon A en B, beide niet uitzien als tieners, en een van de 2 kan aantonen ruim boven de 17 te zijn.

Daarnaast kan ik me voorstellen dat ik in de toekomst met zoon of dochter naar de supermarkt ga. Ik hoop dat jullie ook een regel instellen (dat met een duidelijk leeftijdsverschil verschil van 10 jaar tussen persoon A en persoon B, alcohol meegeven ook geen probleem moet zijn. Dan zijn direct alle ouders die met hun kinderen naar de supermarkt gaan, ook gepardonneerd.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door An654