Klacht: Airbnb boeking fout gegaan

op 15 februari 2018 over Adyen in de categorie Betalingsdiensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Hallo,
Dinsdag 12 februari, heb ik geld overgemaakt naar Airbnb voor een vakantie. Ik zie dat het geld afgeschreven is aan jullie en omdat ik geen reactie krijg van Airbnb stel ik hier de vraag nog een keer. Na het overmaken kreeg ik een foutmelding van Airbnb (de website kon niet laden) en zag ik op mijn account dat er geen boeking is geweest. Ook kreeg ik geen bevestiging, terwijl het geld wel van mijn rekening af is.

Nu wil ik het geld graag terug hebben,
Het gaat om een afschrift van 505,13 euro
Naar NL51 ABNA 0565 6686 25
Ten name van Adyen
Omschrijving 4815184688007756 0030002661225678 0Ga0MBPdFi0C5awBZTGHEyUkaHT 001442Airbnb
Rentedatum 13-02-2018
Verwerkingsdatum 12-02-2018
Transactiereferentie 12-02-2018 21:57 0030002661225678
en doel van overschrijving EPAY

Ik hoop u hier genoeg mee geïnformeerd te hebben.

Groet
Sander van Gelder

Gewenste Oplossing:

Ik zou graag al mijn geld terug willen. Of een voltooide boeking.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Adyen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Adyen nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Adyen in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Adyen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Adyen

Heeft op 19 februari 2018 om 09:05 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw,

Dank voor uw bericht aan Adyen.

Adyen is een bedrijf dat in opdracht van online winkeliers betalingen via credit card, iDeal en andere betaalmethoden afhandelt. Adyen levert alleen de achterliggende technische systemen voor afhandeling van betalingen aan winkeliers. Adyen is enkel een technische dienstverlener, voor vragen over uw individuele betalingen en de status van uw bestelling kunt u contact opnemen met de winkel waar u de bestelling/betaling heeft gedaan. Dit geldt ook voor eventuele terugboekingen van succesvolle betalingen.

If you contact Airbnb with the following references, they can initiate a refund, we can't do this on their behalf:
Merchant reference: 0Ga0MBPdFi0C5awBZTGHEyUkaHT

Zie voor meer informatie:
https://www.adyen.com/why-do-I-see-adyen-on-my-bank-statement

Ik hoor het graag als er meer vragen zijn.

Met vriendelijke groet,

Adyen Support
support@adyen.com
www.adyen.com

Alle klachten die gemeld zijn door Sandervg01