Klacht: agressieve busschaffeur Arriva limburg lijn 55 van Gulpen naar Heerlen busstation tijd: 22:12 busnummer 9083

op 19 juni 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Een vriendin van mij wou pinnen maar pin automaat doet het niet zei die dus kon ze blijven staan hierop zei ik wat is dat dan nou jullie apparatuur doet het niet en moet ze hier blijven staan dus mocht ze proberen begint die en jij moet je grote bek houden waarop ik ook ingin met grote bek omdat u iemand wilt laten staan omdat jullie apparatuur het niet doet en begon die nog meer met schelden en vroeg daarbij nog kom naar buiten dan ik zo ja kom maar naar buiten op dit moment had ik zelf ook me stem verhefd ivm zijn extreme stemverheffing ik zei later nog wie is hier volwassen omdat die in het begin zei Je denkt dat je cool bent hé met je kinderachtig gedrag op een geven moment is die gestopt omdat ik zei rij je bent al te laat (dat klopte niet hij moest nog 2 min wachten

Ik wil natuurlijk ontslag zeggen maar dit is natuurlijk geen reële oplossing. Arriva mag hierbij met een mooie oplossing komen het is immers hun fout en ik ben benieuwd wat Arriva's plan van aanpak is hiervoor

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 19 juni 2017 om 22:51 geantwoord

Beste Baiyo,

Uit jouw reactie begrijp ik dat een vriendin van je niet de bus mee mocht omdat de pinautomaat niet werkte. Het kan inderdaad voorkomen dat een automaat niet werkt, in dat geval bieden we reizigers nog 2 andere betaalmogelijkheden. Namelijk betalen met cash, of inchecken met een OV-Chipkaart. Als men geen andere betaalwijze heeft mag de chauffeur ze inderdaad weigeren. Betalen met de pin is een extra service maar niet verplicht in de bussen. Het kan voorkomen dat er een storing is.

Ik weet niet op wat voor manier de verdere conversatie tussen u en de chauffeur is gelopen. Hier ben ik niet bij geweest. Maar we verwachten wel dat de chauffeur netjes aangeven waarom men niet mee mag met de bus.

Ons advies voor een volgende keer is dan ook om altijd iets achter de hand te houden mocht e apparatuur defect zijn.

Wij zullen in ieder geval hoor en wederhoor toepassen met de chauffeur.

Excuus voor het ervaren ongemak.

^SH
Webcareteam Arriva

Heeft op 20 juni 2017 om 00:27 geantwoord

hey Arriva bedankt voor u reactie hopelijk reageren jullie ook zo snel op mijn reactie,

ze mocht mee want de pin automaat werkte toch wel maar hij beweerde dat het op proef is die al jaren genruikt word in andere provincies maar goed het gaat mij hier niet om de pinatuomaat en of ze wel of niet mee mocht. de agressie van deze chauffeur heeft mij best laten schrikken vooral omdat die vroeg ik naar buiten met hem wou komen en mij wel eens ZOU laten zien waarop ik uit irritatie omdat ik gewoon zelf had in gecheckt met mijn OV-chipkaart en stil wou gaan zitten en hij voordat ik zat weer begon over een grote mond omdat ik het belachelijk vond dat deze meneer een 15 jarige jongedame de deur wou wijzen zonder niet eens te laten proberen hierbij zijn er meerdere directe oplossingen mogelijk wanneer de printer niet werkt... hierbij vind ik dit toch wel makkelijk hoor een excuses voor het ongemak wat als hij nou verder ging en ik gewoon mij woord bleef staan dat ik het belachelijk VIND hoe hij mij hier bejegend waardoor ik ook heel eerlijk ook best boos door overkwam, hij hoefde maar te melden dat die zich bedreigd voelde door mij wat ik kan begrijpen als ik boos overkom omdat ik toch wel lang en breed ben was ik opgehaald door de politie... dus nee dit is voor mij totaal geen oplossing dit is te makkelijk dit ongemak kan totaal niet dan heb ik liever dat er een bus weg valt dan dit ongemakkelijk voelen in een bus en hopen die geen melding heeft gemaakt en ik later bij een halte word op gewacht door de politie...

met vriendelijke groet,

dhr. Ronda

Alle klachten die gemeld zijn door baiyo