Klacht: Agis probeert onder declaratie uit te komen

op 17 december 2012 over Agis in de categorie Verzekering

In juni dit jaar ben ik op controle geweest voor een in 2005 in Belgie geplaatste heup, zoals ik dat elke 3 tot 4 jaar doe. De declaratie wordt omdat er geen verwijskaart aanwezig is. Ik heb telefonisch contact gehad met Agis en uitgelegd dat ik niet door de huisarts ben doorverwezen naar deze kliniek, maar dat dit via Agis is gegaan. Na enkele dagen ben terug gebeld met het bericht dat de controle niet vergoed zal worden; er is namelijk via Agis nooit bij mij een heup prothese geplaatst. Daar was ik even stil van; Agis heeft de administratie niet zo best op orde. Agis, vertegenwoordigd door een overigens zeer onvriendelijke dame die absoluut niet bereid was verder te kijken dan zij strikt noodzakelijk vond, was niet te overtuigen dat dit toch werkelijk wel het geval was.
Navraag bij mijn huisarts wees overigens uit dat zij geen verwijskaart KAN en MAG verstrekken voor hulp in het buitenland.

Voorts zou Agis ermee bekend moeten zijn dat ik in het buitenland geopereerd ben. Agis is dus ook op de hoogte dat periodieke controle noodzakelijk is; zij heeft immers eerdere controle wel keurig vergoed zoals het hoort.

Daarom doe ik bij deze nogmaals een dringend beroep deze, overigens relatief kleine, declaratie uit te keren.

Ik vertrouw erop dat deze kwestie de inmiddels ruim 40 jaar (eerst ZAO) durende relatie met Agis niet op het spel zet, en Agis met de juiste oplossing komt.

Ik heb zelf 4 winkels, en behandel AL mijn klanten 10 x beter dan ik nu behandeld ben!

Een uitkering én een excuus van Agis.
Agis is tot uitkering overgegaan, waarmee de klacht is afgehandeld.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Agis in behandeling genomen

Bericht van

6 jaren geleden - Geachte heer Groenewoud,Ik heb uw klacht doorgestuurd naar ons Klantbureau. Zij gaan de situatie verder beoordelen.Hier vindt u meer informatie over ons Klantbureau en de klachtenprocedure: http://www.agisweb.nl/Voor_Consumenten/Contact/Ik_heb_een_klachtMet vriendelijke groet, KimAgis Zorgverzekeringen

Alle klachten die gemeld zijn door Peter Groenewoud