Klacht: afzetters

op 21 juli 2017 over Feenstra in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Ik heb zoals velen een 12 jarig huur/koop wurg contract afgesloten en was me ervan bewust dat het een grote scam is. Doordat ik veel in het buitenland zit en als ik thuis ben is dat alleen na 22.00 of in het weekend was het niet mogenlijk om onderhoud te laten plegen door hun. We zijn inmiddels 10 jaar verder (40×133.10(ja ik wist dit van te voren)), krijg ik ineens een brief dat ik me ketel moet afkopen omdat ik geen onderhoud had laten doen aan me ketel.Nu is dit niet een klein bedrag maar gewoon 7×133.10+vagekosten=965 euro.Haha.NOT. Ik bellen, niks meer mogelijk. Ze moeten de mensen echt duidelijk maken dat als ze in zee gaan met dit malafide bedrijf met woekerrentes wat de mensen kunnen verwachten, kleine lettertjes snappen veel mensen niet.

Dat het overal duidelijk staat aangegeven als je een ketel huur/koop wurg contract neemt wat de uiteindelijk kosten zijn als je gaat afkopen en dat de afkoopsom gewoon de resterende maand/kwartaal bedragen zijn.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Feenstra over deze klacht.

4 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Feenstra in behandeling genomen

4 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Feenstra een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Feenstra

Heeft op 24 juli 2017 om 14:50 geantwoord

Geachte heer S******,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Volgens onze administratie hebben wij op 30 juli 2008 bij u een huurketel geplaatst. Het betreft hier een Nefit Topline Compact HRC 25. Tijdens het aangaan van deze huurovereenkomst bent u akkoord gegaan met de onderhoudscyclus die wij hanteren. Dit betekent tweejaarlijks onderhoud met een uitloop van drie maanden eerder of drie maanden later.

Wij hebben vanaf 2010 elke twee jaar meerdere uitnodigingen toegestuurd voor het uitvoeren van het onderhoud aan de cv ketel. Echter hebben wij hier geen terugkoppeling op mogen ontvangen. Wij voeren regelmatig onderhoud uit om zo een veilig mogelijk gebruik te garanderen. Helaas is dit laatste vanuit ons niet mogelijk waardoor wij hebben doen besluiten u de cv ketel verplicht te laten afkopen. Op het moment dat er een beëindiging plaatsvind alvorens het einde van de huurperiode, brengen wij de resterende huurtermijnen in één keer in rekening.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Feenstra Webcare

Heeft op 29 juli 2017 om 21:39 geantwoord

Ik heb elke keer gebeld voor een afspraak op zaterdag en elke keer kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was. Maar storingsdiensten die worden wel op zaterdag gedaan......Had ik gewoon moeten zeggen dat ik een storing had.

Alle klachten die gemeld zijn door Xiron