Klacht: Afstuderen bij LOI

op 11 december 2017 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

In oktober 2016 ben ik gestart met de afstudeeropdracht van de LOI. Deze opdracht is verdeeld in 5 inzendmomenten. Bij al deze inzendmomenten duurt het ontzettend lang voordat ze beoordeeld worden. Het is zo’n omslachtig systeem! Je krijgt pas vaak na 4 tot 6 weken pas een reactie, met als gevolg dat je een aanpassing moet doen (hoe klein ook) en je dan weer zolang moet wachten op een beoordeling. Met als gevolg dat ik eigenlijk al een half jaar mijn onderzoek compleet heb , maar moest wachten op beoordelingen. Er wordt gepleit voor studeren op je eigen tempo, maar dit is dus niet waar!
Ik heb in de twee jaar dat ik stage heb gelopen zo hard gewerkt om alle opdrachten, theorie examens etc. af te krijgen. Ik werkte 32 uur per week, daarnaast liep ik 16 uur stage en dan nog de theorie, mijn eigen sociale leven en huishouden. Dus extra vervelend dat ik nu zo wordt opgehouden.

Nu is eindelijk mijn definitieve versie van het onderzoek goedgekeurd. Ik wacht alweer een maand op de beoordeling en ze kunnen mij niet zeggen hoe lang het duurt voordat ik uitgenodigd wordt voor de mondelijke afstudeerzitting. Als ik naar de klantenservice bel, weten zij niets van de situatie af en blijven zij mij van het kastje naar de muur sturen. Wanneer ik mail, wordt er niet op geantwoord. Mijn afstudeerdocent is mijn enige aanspreekpunt en zij doet wel haar uiterste best voor mij. Ik wil zo graag in 2017 afstuderen.
Sinds 1 november heb ik een nieuwe baan, tijdens de sollicitatie (in augustus 2017) heb ik aangegeven dat ik bijna mijn diploma Toegepaste Psychologie heb. Ik heb de situatie uitgelegd en ook zij vragen regelmatig naar de voortgang. Het is gewoon beschamend om telkens te moeten zeggen dat dit nog steeds niet afgerond is.

Afstuderen in 2017. Ook ontvang ik graag een voorstel ter compensatie.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

1 maand geleden - Beste Lesley, Jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt met het afstudeertraject. Om dit nader voor je uit te kunnen zoeken ontvang ik graag je cursistennummer. Met vriendelijke groet, Patricia LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht Lesleybouman

1 maand geleden - Beste Patricia, Bedankt voor je reactie. Mijn cursisten nummer is 113764600. Groet, Lesley Bouman

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 19 december 2017 om 11:48 geantwoord

Beste Lesley,

Bedankt voor het toesturen van je cursistennummer. Ik heb zojuist contact gehad met de afdeling afstuderen.

Afgelopen donderdag is de uitnodiging voor de afstudeerzitting in je afstudeermatrix geplaatst. Deze staat in de cel van het definitieve verslag onder het kopje beoordeling.

Hopende hiermee je klacht naar behoren te hebben opgelost.

Patricia
LOI Webcare

Heeft op 23 december 2017 om 11:50 geantwoord

Het is inderdaad het geval dat ik mij mag aanmelden voor de mondelinge afstudeerzitting. Er is alleen helemaal niet gereageerd op mijn klacht, want ik ben nog steeds niet tevreden over hoe het gelopen is. Ook kan ik door de lange nakijktijden van de LOI niet in 2017 afstuderen. Dat vind ik heel erg vervelend!

Tevens heb ik verschillende keren gebeld om te vragen hoe het traject verder zou gaan lopen. Ik heb geïnformeerd over wat er allemaal moest gebeuren om te kunnen afstuderen. Niemand heeft mij geïnformeerd over het feit dat ik mijn onderzoek EN portfolio 3x op papier moest aanleveren. Dit staat bovendien allemaal digitaal en dit heeft onnodig veel papier en verzendkosten gekost.
Als ik dit had geweten, had ik dit allang in orde kunnen maken, zodat ik het meteen kon verzenden. Nu gaat er wéér onnodig tijd overheen.
Ik zou graag een voorstel voor compensatie willen vragen voor dit ongemak.

Bericht van LOI

2 dagen geleden - Beste Lesley, Ook wij betreuren het dat je langer dan gewenst hebt moeten wachten op de beoordelingen waardoor je niet meer in 2017 hebt kunnen afstuderen. Na overleg hebben wij besloten om je een maand lesgeld te compenseren. Graag ontvangen wij per e-mail je IBAN rekeningnummer, zodat wij het bedrag aan je kunnen terugstorten. Je kunt een e-mail sturen naar webcare@loi.nl en verwijzen naar je bericht op deze pagina met referentienummer 666965. Met vriendelijke groet, Patricia LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Lesleybouman