Klacht: Afschrijving hoger bedrag door geboekte accomodatie dan overeengekomen met Expedia

sanvd op 10 april 2018 over Expedia in de categorie Online Reisbureaus

Via Expedia een accomodatie geboekt bij Topparken voor 642,58 waarbij op de website de “prijsdetails” als volgt worden weergegeven:
• Kamerprijs: € 642,58
• 16 nachten: € 32,38 nacht
• Belastingen en toeslagen: € 124,50
In het scherm met de knop “Reserveren” staat bij de Info over belastingen en toeslagen: “Niet bij de prijs inbegrepen – Toeristenbelasting € 41”.
Voor het boeken verschijnt de volgende mededeling in beeld:
“Bijna Klaar! Profiteer van deze topprijs.”
“Wat je ziet is wat je betaalt. Geen verborgen kosten of toeslagen.”
Na het boeken een bevestigingsmail ontvangen van Expedia waarin de volgende tekst staat:
“Belastingen en servicekosten zijn inclusief een schoonmaaktoeslag, een bestemmingstoeslag en een toeslag voor lakens. De toeslag voor lakens is voor maximaal 2 weken. Bij een verblijf van meer dan 2 weken gelden extra toeslagen voor lakens. Deze dien je ter plaatse bij de accommodatie te betalen. Neem voor meer informatie contact op met het kantoor via de contactgegevens in de boekingsbevestiging.”
Mijn verblijfsduur was 15 nachten dus blijkbaar toch een extra toeslag voor lakens die niet was vermeld op de website.
Vervolgens ontvang ik een factuur van Topparken met daarin de volgende kosten:
• Huur € 126,00
• Bedlinnen € 24,00
• Eindschoonmaak € 57,00
• Totaal € 784,02

Een verschil dus van € 784,02 – € 642,58 € 141,44
En dan begint alle ellende.
Geprobeerd om telefonisch contact op te nemen met Expedia. Maar die zijn telefonisch alleen goed bereikbaar als je een aankoop wilt doen, voor overige zaken zijn ze zo goed als onbereikbaar en krijg je een bandje te horen waar je niets mee kunt. Maar ook via de email lijkt het alsof ze het niet willen begrijpen bij Expedia. Ook Topparken geeft niet thuis als je ze belt en verwijzen je terug naar Expedia. Zo wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en ettelijke emails later (inclusief toezenden factuur en ontvangen emails van Topparken) het onderstaande bericht van Expedia ontvangen:
“Het spijt mij dat er niet goed gekeken is naar uw problem.
U heft inderdaad geboekt voor 642.58 EUR dit is exclusief lakenpakket en toeristen belasting.
(toeristen belasting is nooit inbegrepen aangezien dit een stads belasting is.)
en Exclusief onderstaande kosten mochten deze in aanmerking komen.
•Fee for in-room wireless Internet: EUR 3 per night (rates may vary)
•Fee for wireless Internet in public areas: EUR 3 per night (rates may vary)
•Pet fee: EUR 7.50 per pet, per night
•Late check-out fee: EUR 50
•Air conditioning fee: EUR 10 per day
•Crib (infant bed) fee: EUR 2.50 per night

Wanneer u meer moet betalen bij het park buiten deze kosten om hebben wij van u nodig een kopie van de afschrijving van uw rekening in JPG format. En de factuur die u bij het uitchecken heeft ontvangen. Dan zal er een restitutie plaatsvinden wanneer het overseen komt met wat u heeft geboekt. Tot na het uitchecken kunnen we op dit moment niets doen.”

Na 14 overnachtingen had er nog geen ‘lakenwisseling’ plaatsgevonden en ben ik bij de receptie van Topparken navraag gaan doen. Omdat er geen ‘lakenwisseling’ had plaatsgevonden en ik niet zou blijven voor de 15e overnachting hebben zij mij een bedrag van € 24,- terugbetaald.
Nadat ik weer thuis was heb ik naar Expedia, zoals door hun aangegeven, de kopieën van de afschrijving van mijn credit card gestuurd waarna ik het volgende bericht ontving:
“Ik heb bericht gehad van het hotel en deze geven aan dat de extra gemaakte kosten van bedlinnen zijn en de andere extra kosten van de vorige boeking zijn. Zij geven ook aan dat ze een fout hebben gemaakt maar dat op 24-03-2018 een bedrag is terug gestort naar u.
Mocht u nog vragen hebben kunt u reageren op deze mail.”
Buiten het bedrag van € 24,- dat is terugbetaald voor de ‘lakenwisseling’ die niet heeft plaatsgevonden is er noch door Topparken noch door Expedia enig ander bedrag gerestitueerd. En voor wat betreft enige andere kosten van een vorige boeking kan ook geen sprake zijn.
Ik kan dus maar één ding concluderen NOOIT MEER Expedia of Topparken voor mij.
Alles bij elkaar heeft dit mij zoveel tijd en frustratie gekost, daar wegen die € 117,44 bij lange na niet tegenop. Dit neemt echter niet weg dat ik dit bedrag nog steeds terugvorder van Expedia. Ik ben immers met hun een koopovereenkomst aangegaan. Maar de handelwijze van Topparken is net zo goed discutabel. Het zijn wat mij betreft beiden een stelletje oplichters.

Restitutie van teveel betaalde.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Expedia

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Expedia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door