Klacht: Afschrijving €500 voor schades die niet door mij zijn ontstaan

op 19 september 2017 over Gold Car in de categorie Autoverhuur

Beste Klacht.nl

op 09-09-2017 heb ik op Faro airport bij Goldcar mijn gehuurde auto op willen halen. Het ging echter niet zonder problemen. Allereerst wilden ze me laten betalen voor een extra schadeverzekering. Een schadeverzekering die ik notabene in Nederland al had afgesloten. Ze benadrukte dat deze verzekering niet dekkend was en dat alleen hun verzekering dekkend zou zijn. Uiteindelijk, na overleg, afgezien van deze verzekering en alleen de borg betaald. Wel pas nadat ik voor de 3e keer mijn betaling moest doen. Er ging blijkbaar iets mis met hun pin-apparaat. Bij mij was in de creditcard-app duidelijk te zien dat de borg gereserveerd was maar bij hun was de betaling niet binnengekomen. Nadat ik een foto doorgestuurd had waarin ik duidelijk kon maken dat het bedrag op mijn creditcard gereserveerd was kreeg ik de auto mee.

Bij een inspectieronde rond de auto vielen mij een aantal schades op. Deze schades, een op het achterpaneel en een op de velg, aan de werknemer van Goldcar laten zien. Zij gaf echter aan dat dit “just rubber” was en dat dit niet als schade werd gezien. Daarom heeft zij ook niet de moeite genomen om deze schades op het out-check formulier aan te geven.

Achteraf zijn deze schades wel aan mij doorberekend. Netjes met een foto van beide schades, dat wel, maar niet door mij ontstaan! Daardoor hebben ze nu €500 (€200 voor de rubberen streep op het achterpaneel en €300 voor de streep op de velg) op mijn creditcard ingehouden.

Ten eerste zat deze schade al op de auto, ten tweede werd er verteld dat het “just rubber” was, ten derde is het niet op het formulier beschreven terwijl wij daar melding van maakte.

Ik hoop dat jullie wat voor mij kunnen betekenen en dat ik mogelijk mijn betaling vergoed krijg.

Thijs Biesheuvel

Als mijn betaalde €500 teruggeboekt zijn met een excuses van de verhuurmaatschappij

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gold Car

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gold Car nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Thijs_B