Klacht: Afkoopsom na niet functionerend abonnement.

op 03 mei 2016 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Op 19 april 2016 had ik in de ochtend voor werktijd nog internet en tv, toen ik om 18.00 uur thuis kwam deed dit het niet meer. Ik nam toen contact op met de klantenservice van Tele2, waar mij werd verteld dat er een storing in de centrale was geweest. Alles zou het weer moeten doen, maar de jongeman aan de telefoon kreeg geen verbinding met mijn modem. Hij zag ook een vreemde melding en verbond mij door naar de technische afdeling. Daar werd mij verteld dat er een monteur moest komen om dit op te lossen, daarna werd ik keurig gebeld door een dame van KPN om een afspraak te maken. Dat kon de dag erop al, dat verbaasde mij. Ik vroeg mijn vader om aanwezig te zijn in mijn huis, want ik moest gewoon werken uiteraard. De monteur zou tussen 12 en 14 uur komen, en om 13.30 werd ik gebeld. De monteur gaf aan dat het geen zin had om langs te komen, omdat de lijn was opgezegd. Hij kon dus niets repareren, want er was feitelijk niets meer. Uiteraard nam ik hierop contact op met Tele2, die aangaven dat er inderdaad iets mis was gegaan na de storing. Zij of KPN hebben een bepaald nummer, wat bij je abonnement hoort opgezegd. Vandaar dat er ook geen verbinding meer zichtbaar was vanuit Tele2.

Aan de telefoon werd mij verteld dat dit probleem alleen te verhelpen was door het afsluiten van een nieuw abonnement. Hier heb ik even over nagedacht, maar vond dat geen passend aanbod. Mijn huidige abonnement loopt tot september en dit nieuwe abonnement zou dan weer tot mei 2017 lopen. Bovendien is het niet mijn schuld dat het abonnement dat ik had niet meer functioneert. Ik vind dit een foute manier van klantbinding. Ik heb toen aangegeven mijn huidige abonnement op te willen zeggen en elders iets nieuws aan te schaffen. Dit kon niet via de telefoon, want dan zou het geld kosten (afkoopsom van mei t/m september van 149 euro). De meneer aan de telefoon adviseerde mij een klachtenformulier in te vullen met het verzoek het abonnement kosteloos te beëindigen met de reden erbij. Dit heb ik gedaan, waarop ik een paar dagen later een mail kreeg met daarin de bevestiging van het opzeggen. Alleen wel met een factuur erbij voor 149 euro, de afkoopsom. Dit terwijl ik toch duidelijk heb uitgelegd wat het geval is. Er waren ook door de telefonische medewerkers en een dame van het Forum tickets aangemaakt, waar alles in stond.

Ik heb inmiddels al zoveel contact gehad via diverse kanalen met Tele2 en steeds heb je iemand anders aan de lijn, dus telkens weer het hele verhaal uitleggen. Ik ben erg blij het het abonnement is opgezegd en dat ik daardoor elders een nieuwe aansluiting heb kunnen nemen, maar ik wil niet 149 euro betalen voor iets dat buiten mijn schuld om is gebeurt. Hopelijk dat het via deze weg wel werkt.

Alvast bedankt!

Met kwijtschelding van de afkoopsom van 149 euro.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jacqueline de Jong