Klacht: Afkoop regeling ketel

op 14 januari 2016 over Feenstra in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Op 6-11-2015 heb ik bij Feenstra informatie aangevraagd wat de afkoop is voor de ketel, omdat ik mijn huis ga verkopen. De nieuwe eigenaar heeft aangegeven dat zij de ketel niet willen overnemen.

Kreeg het volgende voorstel:
Op het wijzigingsformulier kunt u aangeven welke optie uw voorkeur heeft:

1. Het huurcontract (inclusief service en onderhoud) wordt overgedragen. De nieuwe eigenaar/bewoner neemt in dat geval alle rechten en plichten van het huurcontract over. De startdatum van het huidige huurcontract is 13-02-2008. U kunt hiervoor bijgevoegd wijzigingsformulier gebruiken. Graag door beide partijen laten ondertekenen en daarna zo spoedig mogelijk naar ons terugsturen. De huurprijs bedraagt op dit moment € 124,86 per kwartaal.

Graag horen wij zo spoedig mogelijk welke optie uw voorkeur heeft.

NATUURLIJK HEB IK DIRECT VOOR OPTIE 2 GEKOZEN.

Op 18 december, nadat de mijn huis verkocht is had ik nog niets van Feenstra gehoord. Dus weer contact gezocht.

Nu kreeg ik te horen dat Feenstra een fout gemaakt had.
Nu was optie 2 ineens VEEL DUURDER, nl.

2 Het contract wordt afgekocht, hiermee gaat het toestel in eigendom over. U betaalt in dit geval een vergoeding welke wordt bepaald op basis van de initiële investering, de restwaarde en administratiekosten, conform artikel 7 van de algemene voorwaarden. De afkoopwaarde per 01-04-2016 bedraagt € 992,77. U ontvangt hiervoor dan een factuur.

Ik vind dit niet acceptabel!!!

Zeker niet na ik de special gezien heb over Feenstra bij Radar

Ben tevreden als ik de afkoop zoals eerst voorgesteld was geaccepteerd wordt en dat de ketel in eigendom tot het onroerend goed behoort. Dus van de nieuwe eigenaars zijn.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Feenstra over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Feenstra in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Feenstra een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Feenstra

Heeft op 15 januari 2016 om 13:30 geantwoord

Geachte heer S********,

Wij hebben getracht telefonisch in contact met u te komen naar aanleiding ven uw geplaatste bericht. Helaas is dit niet gelukt.

Wij hebben het een en ander voor u uitgezocht en wij willen dit graag telefonisch toelichten. Wij zullen u later nogmaals proberen te bereiken.

Vertrouwende u voldoende te hebben ingelicht.

Feenstra Webcare ^SK

Bericht van Feenstra

1 jaar geleden - Geachte Heer S*******, Wij hebben het vorige bericht per ongeluk als zijnde oplossing verzonden, echter zijn wij hier uiteraard nog mee bezig. Met vriendelijke groet, Feenstra Webcare ^SK

Bericht van Feenstra

1 jaar geleden - Geachte heer S********, Vanmorgen hebben wij telefonisch contact met u gehad. In dit gesprek heeft u een toelichting kunnen geven op uw bericht. U heeft met Feenstra een huurovereenkomst afgesloten voor de cv-ketel. Deze huurovereenkomst is aangegaan voor een periode van tenminste 144 achtereenvolgende maanden. Helaas is er in het schrijven die u van Feenstra heeft mogen ontvangen voor het beëindigen van de huurovereenkomst de kwartaalpremie vermeld in plaats van de afkoopsom. Wij betreuren dit ten zeerste. De afkoopsom genoemd in het wijzigingsformulier is de juiste afkoopsom. Het wijzigingsformulier dat u heeft ontvangen in de bijlage is leidend. Onze welgemeende excuses voor de miscommunicatie. Het wijzigingsformulier is het formulier dat u uiteindelijk dient te ondertekenen en te retourneren, indien u akkoord gaat. Hierin staat de daadwerkelijke afkoopsom van € 922,77 per 1 april 2016 vermeld. Mocht u naar aanleiding van dit bericht vragen hebben dan kunt u een e-mail sturen naar webcare@feenstra.com. Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Feenstra Webcare SK

Reactie van de melder van de klacht EZSpellie

1 jaar geleden - Geachte Mevrouw/Meneer, De status is incorrect en ECHT NIET opgelost !!! Zoals u ziet is er sinds 5 februari 2016 niet meer door u gereageerd. Niet netjes als u mij vraagt, zeker niet als u op 1 april 2016 gewoon door gaat met incasseren. Daar ik niets meer van u heb vernomen heb het bedrag van € 124,86 gestorneerd. Zoals eerder gesteld ga ik niet akkoord met uw voorstel, ik heb ruim voor het verstrijken van de termijn van 1 januari 2016 u mijn keuze bekend gemaakt. Optie 2: Het contract wordt afgekocht, hiermee gaat het toestel in eigendom over. U betaalt in dit geval een vergoeding welke wordt bepaald op basis van de initiële investering, de restwaarde en administratiekosten, conform artikel 7 van de algemene voorwaarden. De afkoopwaarde per 01-01-2016 bedraagt € 124,86. U ontvangt hiervoor dan een factuur. Deze termijn is in januari 2016 afgeschreven. Na telefonisch overleg mag ik de ketel in termijnen afbetalen totdat het gehele afkoopbedrag is voldaan. Ik vind dit bod niet acceptabel om de volgende redenen: - Ik mag er terecht van uit gaan dat na ik mijn keuze bekend heb gemaakt eea in gang zou worden gezet door Feenstra, - Mijn huis is verkocht op maandag 21 december 2015, en heb geen toegang meer tot het pand of de ketel, - De nieuwe eigenaar verwacht dat de ketel nu haar eigendom is, - Betaling in termijnen mag redelijk lijken maar is in deze niet acceptabel en ik kan hier niet mee akkoord gaan, - Uw fout, uw bedrijfsrisico en dus ook uw verantwoordelijkheid dus! Ik eis dat nu de laatste betaling voldaan is de huur/koop overeenkomst zonder verdere kosten ontbonden wordt. En dat de ketel zonder verdere lasten eigendom is van de nieuwe bewoners. Ander wordt ik gedwongen van rechtswege stappen te ondernemen en RADAR van over praktijken en handelswijze te informeren. Met vriendelijke groet, Erwin Spelbrink

Heeft op 10 mei 2016 om 15:32 geantwoord

Zie mijn laatste reactie van vandaag dinsdag 10 mei 2016

Bericht van Feenstra

1 jaar geleden - Geachte heer S*******, Helaas kunnen wij niet afwijken van wat er op 18 januari 2016 hier met u is gecommuniceerd. Zoals eerder als is aangegeven is er in het schrijven die u van Feenstra heeft mogen ontvangen voor het beëindigen van de huurovereenkomst de kwartaalpremie vermeld in plaats van de afkoopsom. Wij betreuren dit ten zeerste. De afkoopsom genoemd in het wijzigingsformulier is de juiste afkoopsom. Het wijzigingsformulier dat u heeft ontvangen in de bijlage is leidend. Nogmaals onze welgemeende excuses voor de miscommunicatie. Helaas kunnen wij geen gehoor geven aan door u gewenste oplossing. We betreuren het ten zeerste dat wij u niet anders kunnen berichten. Met vriendelijke groet, Feenstra Webcare ^TB

Bericht van Feenstra

11 maanden geleden - Geachte heer S*******, Na het plaatsen van uw klacht op klacht.nl is er telefonisch contact met u opgenomen. Tijdens dit gesprek hebben wij u een voorstel gedaan uit coulance, helaas bent u hier nooit op teruggekomen. Echter hebben wij u meerder malen kenbaar gemaakt dat de daadwerkelijke afkoopsom ook vermeld stond op het door u ontvangen wijzigingsformulier. Het wijzigingsformulier is de bindende overeenkomst. Hierop stond de afkoopsom correct vermeld. Dit formulier heeft u nimmer geretourneerd en zodoende bent u ook nimmer formeel akkoord gegaan met een afkoopsom van € 124,86 en/of € 992,77 . Nogmaals wil u mededelen dat wij niet zullen afwijken van hetgeen op 18 januari met u gecommuniceerd is. Wij begrijpen dat dit niet de gewenste oplossing voor u is, maar helaas kunnen wij u niet anders berichten.

Bericht van Feenstra

Alle klachten die gemeld zijn door EZSpellie