Klacht: Afgesloten door Tele2

op 01 juni 2016 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Geachte,

Wij dienen hier beklag in tegen Tele2 omdat bij een rechtstreeks benadering wij geen respons krijgen op onze klachten.

Op 12-5 werden wij plotseling afgesloten door Tele2. Na telefonisch navraag gedaan te hebben bleek een voorgaande maand niet voldaan te zijn, een recente maand wel, gewoon via automatische incasso.

Hiervan zijn wij nooit geïnformeerd, geen aanmaning per post, mail of sms. Het dossier zou intussen al bij het incassobureau liggen, Tele2 kon niets voor ons betekenen. Wij hebben direct Tele2 maar gebeld en bleven in afwachting op het bericht van het desbetreffende incassobureau. Na enkele dagen ontvingen wij hiervan een brief, direct betaald en bezwaar ingediend, zoals we ook al gedaan hadden bij Tele2.

Nergens een reactie of ontvangstbevestiging van ontvangen. Er gingen 3 weken overheen. Wekelijks bellen en vragen om een update, geen enkele toezegging werd gedaan en we bleven afgesloten. Pas op 1-6 de router herstart en we zijn weer aangesloten, zonder enige communicatie vanuit Tele2 of het incassobureau.

Werkelijk waar belachelijk. Wij zijn afgesloten zonder een kans gekregen te hebben een oudere nota te voldoen. Dit is wettelijk niet toegestaan. Er dienen minimaal 2 aanmaningen verzonden te worden zodat wij dit hadden kunnen voorkomen.

Wij eisen nu een terugkoppeling van Tele2, met excuses, compensatie van de nu dubbel betaalde maand, incassokosten en natuurlijk het feit dat we 3 weken zonder verbinding hebben gezeten. Zonder passende oplossing zullen we onze mobiele en thuisabonnementen opzeggen en deze kwestie ook op internet delen. Het lijkt mij sterk dat als Tele2 zo handelt ze in 2017 nog bestaan.

Maarten te Velde

Een reactie met excuses en compensatie. Tevens mag ik hopen dat Tele2 interne procedures heroverweegt.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mtv436