Klacht: Afbetaling termijnen klacht

op 30 mei 2018 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

ter eerste 1,5 maand bezig geweest om de jaarnota correct te krijgen, ik kreeg een absurde afrekening met niet de opgegeven standen maar ala dat was na veel bloed zweet en tranen geregeld.

T.o.v. mijn maandtermijn wel teveel afgenomen zodoende een betaling van de jaarnota naast de gewone maanden overeengekomen.

Termijn Bedrag Datum
Termijn 1 € 230,00 01-03-2018
Termijn 2 € 229,00 03-04-2018
Termijn 3 € 229,00 01-05-2018
Termijn 4 € 229,00 01-06-2018
Termijn 5 € 229,00 02-07-2018

Nu is termijn 1 en 2 geincasseerd maar was termijn 3 nog niet op de afgesproken datum geincasseerd door NLE zodoende zelf overgeschreven op 2-5, nadien heeft NLE ook nog een x geincasseerd maar deze heb ik gestorneerd.
Nu krijg ik en aanmaning??? Als je iets afspreekt van die en die datum moet je er zelf ook aan houden!
Nu krijg ik nog de deksel om mijn eigen neus omdat ik zelf het opmerk en betaal
Ik betaal de laatste 2 termijn gewoon handmatig op de afgesproken data.
Maar de klantenservice bij NLE is geen doorkomen aan of hebben bord voor hun hoofd??

Gewenste Oplossing:

oplossing staat al hierboven genoemd.
NLE kan alleen maar praten of administratiekosten bla bla bla... of is NLE vergeten dat alles vooruit betaald wordt (de gewone termijnen) dus ben sowieso al aan voorfinancieren van NLE....

ik ben 1,5 maand al bezig geweest om de jaarrekening te laten corrigeren en nu ook weer met NLE bezig graag die kosten ook verrekenen?

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar NLE over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Menno75

2 jaren geleden - klantnummer 753239

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 01 juni 2018 om 14:48 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer Wiesehahn,

In reactie op uw klacht controleerden wij uw jaarnota en betalingsregeling die u hiervoor trof.

Uit onze gegevens blijkt echter dat u enkele dagen geleden het gehele openstaande bedrag van uw jaarnota betaalde (€458,00). Er is dan ook momenteel geen sprake meer van een bedrag waarop een betalingsregeling evt. zou kunnen worden hervat.

Aangezien uw betalingsregeling was komen te vervallen, en uw betaling uitbleef na het verzenden van de betalingsherinnering, bracht NLE €15,00 incassokosten in rekening. Omdat u over bent gegaan tot het voldoen van het resterende bedrag, zullen wij deze crediteren.

Wij hopen dat uw klacht hiermee is opgelost. Indien dit niet het geval is, horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,
NLE Klachtafhandeling

Bericht van NLE

2 jaren geleden - Beste meneer Wiesehahn, In goede orde ontvingen wij uw reactie en vinden het jammer om te lezen dat onze uitleg niet voldoende duidelijk voor u was. Wij voorzien u graag van een aanvullende uitleg. Wij kwamen een betalingsregeling overeen. Wij spraken af dat NLE de betalingen per automatische incasso van uw rekening zou afschrijven en dat indien de voorwaarden zoals bevestigd niet zouden worden nagekomen, de betalingsregeling zou komen te vervallen en dat het restant in één keer opeisbaar zou zijn. De eerste twee termijnen konden wij succesvol van uw rekening afschrijven. De derde termijn, die wij op 2 mei afschreven, werd door u gestorneerd en handmatig overgemaakt. Omdat u een bedrag storneerde, kwam de betalingsregeling te vervallen. Wij stuurden u een herinnering voor het resterende bedrag van €458,00. Hierbij hielden wij dus rekening met het door u handmatig betaalde bedrag. Wij ontvingen binnen de gestelde termijn geen (volledige) betaling van het bedrag van €458,00. Om die reden stuurden wij u op 25 mei 2018 een aanmaning waarbij er een bedrag van €15,00 aan incassokosten in rekening werd gebracht. Toen u hierover contact opnam via Whatsapp boden wij u aan om de betalingsregeling te hervatten. Wel diende u de incassokosten van €15,00 te voldoen. U gaf aan dit bedrag niet te zullen overmaken. Naar aanleiding van uw klacht crediteerden wij, geheel onverplicht en uit coulance, alsnog het bedrag van €15,00. Gezien het voorgaande kunnen wij niet anders concluderen dan dat het juiste antwoord aan u werd gegeven. U voldeed het bedrag van €458,00 immers niet al eerder dan verzending van de herinnering en aanmaning. Er is dan ook geen sprake van een - zoals u dat noemt - bord voor je kop. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Heeft op 04 juni 2018 om 17:34 geantwoord

Geachte NLE,

In goede orde ontvingen wij uw reactie en wij vinden het jammer om te lezen dat onze uitleg niet voldoende duidelijk voor u was. Wij voorzien u graag van een aanvullende uitleg.

NLE hield zich niet aan de data zoals afgesproken, misschien had u er overheen gelezen of begreep u het niet maar daar heb ik wel begrip voor gezien het niveau van het bij NLE werkzame personeel.

TIP:
Ik adviseer een cursus klantenservice.
Via google makkelijke te vinden. Suc6

Reactie van de melder van de klacht Menno75

2 jaren geleden - Derhalve wil ik er u ook nog op wijzen dat ik nog steeds geen (of volledige) vergoeding heb ontvangen voor de gemaakte uren. oa. van de jaarnota

Bericht van NLE

2 jaren geleden - Beste meneer Wiesehahn, Hartelijk dank voor uw tip. Voor wat betreft uw verzoek tot (aanvullende) vergoeding laten wij u weten dat wij hieraan niet tegemoet zullen komen. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Alle klachten die gemeld zijn door Menno75