Klacht: Aegon

op 23 januari 2014 over Aegon in de categorie Verzekering

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Klacht: Ik heb in februari 2013 contact opgenomen inzake het feit dat de na een val de data op de harde schijf niet meer te benaderen waren en mijn vraag was of datarecovery onder de dekking zou vallen. Ik heb met 3 personen gesproken en allen hadden een dergelijke vraag niet eerder gehad en men wist het ook niet. Na navraag door hen werd aangegeven dat de harde schijf zelf (100,00) niet voor vergoeding in aanmerking kwam en van de datarecovery zelf was niet bekend hoeveel vergoeding er voor zou worden gegeven omdat dat nog bepaald zou moeten worden naar aanleiding van de ingediende claim. Omdat op dat moment ook nog niet bekend was wat de schade zou zijns en hoe duur het herstel zou worden op basis van de analyse zijn data recovery centra benaderd die werken op basis van “no cure no pay” data recovery centra en heb het van Aegon in februari ontvangen schadeformulier ingezonden met de door mij betaalde facturen. Een vreselijke trage en naar mijn idee zeer klantonvriendelijke gang van zaken vanuit Aegon is het gevolg, ik ervaar totaal geen professionalisme en vele rappels later krijg ik in januari (bijna een jaar na mijn telefonische navraag bij Aegon) te lezen dat Aegon het betreurt dat er in mijn dossier zaken/emails etc. zoekgeraakt zijn maar dat mijn claim niet vergoed wordt omdat het niet onder de voorwaarden zou vallen. Ik ben werkelijk zeer ontstemd om de werkelijk zeer klant-onvriendelijke en naar mijn idee niet professionele wijze waarop Aegon in deze zaak opereert terwijl ik al 20 jaar verzekerd ben en ook nog vooraf heb geinformeerd. Ik kan er niets aan doen dat ik misschien een “niet standaard” vraag heb gesteld en dat 3 personen het antwoord niet wisten en dit blijkbaar moesten navragen. Men geeft aan dat niet bekend is wat de maximale vergoeding is en dat dit dan later beoordeeld zal worden (dit staat ook in een telefoonnotitie). Naar eigen zeggen had men niet eerder een dergelijke vraag gekregen. Ik wil ook melden dat ik allerminst tevreden ben over de werkwijze en afhandeling door Aegon. Daarbij is het schandalig dat Aegon blijkbaar geen servicegerichtheid betracht t.a.v. ontvangen berichten/mails door adequaat en/of tijdig een reactie te sturen en uiteindelijk in januari toegeeft dat er zaken zoekgeraakt zijn.
Deze zaak loopt al sinds februari 2013, dus bijna een jaar en ik heb zeker 10 keer zelf moeten vragen naar de status en telkens weer wist Aegon niet waar het over ging, en dat men mijn mails niet kon terugvinden, telkens weer het verhaal, polisnummer en telkens weer vragen naar een schadeformulier dat allemaal al lang en breed bij Aegon bekend is. Ook beloftes van Aegon dat ik door behandeld persoon zou worden teruggebeld worden niet nagekomen. Het vermoeden is nu dat er blijkbaar aan mij iets is toegezegd wat niet had gemogen en dat dat misschien de reden is dat er telkens andere aegon medewerkers in beeld komen die zich verschuilen over bij hen niet bekend zijnde polisnummer, dossierstukken, schadeformulier en mails die blijkbaar bij aegon telkens zoekraken. Dat verklaart namelijk het op mij zeer onprofessioneel overkomende tijdpad en het steeds maar melden dat mijn stukken er niet zijn, mijn mails niet bekend zijn etc.etc.
Als er werkelijk gezegd zou zijn door Aegon dat de harde schijf van 100,00 zelf juist wel vergoed zou worden maar de datarecovery niet dan had men mij geen schadeformulier hoeven sturen want via de aegon site kun je de factuur uploaden en van de aankoop van de harddisk destijds had ik de factuur al gelijk kunnen uploaden. Men heeft mij juist het schadeformulier gestuurd omdat ik de datarecovery nog moest laten doen en ik dan pas een rekening zou krijgen. Ik heb helaas te maken gekregen met medewerkers die het zelf niet wisten, mij dan blijkbaar iets toezeggen wat ze niet kunnen nakomen en door het afschuiven en kwijtraken van stukken, mails etc. proberen om mij aan het lijntje te houden. Ik heb spijt dat ik niet toen gevraagd heb om mij de toezegging te bevestigen per brief/mail. Ik dacht dat Aegon een betrouwbare maatschappij zou zijn, het tegendeel is helaas waar. Een ander gevoel kan ik hier niet over krijgen. Moet ik als klant bloeden voor deze wijze van handelen door aegon? Is dit de wijze die Aegon voorstaat?
Ik herken echt niets van wat Aegon op de site heeft staan:
“Aegon wil zaken niet mooier maken dan ze zijn. In een eerlijke dialoog bieden we begrijpelijke oplossingen. Wij willen klanten helpen én met hen in gesprek gaan om vragen te beantwoorden.”

Gewenste Oplossing:

Aegon moet de verantwoordelijkheid nemen voor de medewerkers, de acties en gedane toezeggingen en dit niet later proberen terug te draaien door eerst niet te reageren, stukken/mails zoek te (laten) maken, en deze later weer terug vinden en dat simpel weg te zetten door dit toe te schrijven aan \\\\\\\"door een samenloop van factoren\\\\\\\" en vervolgens dit door een 8e persoon te laten sturen en de claim afwijzen. Dit is een zeer zwakke en onprofessionele attitude van Aegon

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Aegon in behandeling genomen

Bericht van

3 jaren geleden - Beste mevrouw Mos, Zoals zojuist telefonisch besproken, heb ik uw klacht uitgezet. We doen ons best u zo snel mogelijk een reactie te geven op uw klacht. Vriendelijke groet, Robert Aegon Webcare

Aegon

Heeft op 13 februari 2014 om 10:22 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Mos,

Eind januari hebben wij deze klacht voor u in behandeling genomen. Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met de schade behandelende afdeling. Hierbij informeer ik u graag. Ik heb begrepen dat er telefonisch contact met u is geweest en dat u akkoord bent gegaan met het voorstel dat besproken is. Daarom zet ik de klacht op opgelost. Heeft u toch nog vragen? Dan hoor ik het graag.

Groet,

Dete
Aegon Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Aegon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht jemp

3 jaren geleden - Het behoeft zeker nuancering: ik ben niet expliciet akkoord gegaan maar kreeg de keuze voorgelegd of voorstel accepteren of helemaal niets vergoed krijgen. Ondanks dan Aegon mij niet kwijt wilde als klant en het feit dat men aangaf dat Aegon in deze niet zorgvuldig, correct en klantgedreven gereageerd had, ik ook geen claimverleden heb over de afgelopen 20 jaar werd van de schade van € 1322,24 door Aegon € 900,00 vergoed. Het was óf € 900,00 of niets, of populair gezegd "slikken of stikken". Per saldo heb ik dus nog € 422,24 schade hieraan overgehouden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Aegon beoordeeld.

Heeft op 07 oktober 2014 om 20:32 geantwoord

De klacht is maar voor een klein deel opgelost want het heeft mij nog altijd 700 euro gekost.

Alle klachten die gemeld zijn door jemp