Klacht: Adres wijziging zonder Mijn ING

op 26 mei 2020 over ING in de categorie Banken

Mijn partner heeft geen mijn ING. In de huidige Corona tijd wil ik een verhuizing doorgeven. Dit kan dus niet telefonisch bij de ING. Bij andere banken bijvoorbeeld Rabobank geef 1 de wijziging door en selecteer je de rest en klaar. Lekker gebruiksvriendelijk en makkelijk. Bij ING moet mijn partner naar kantoor komen. Maar ING heeft veel kantoren gesloten. Er is hier een kantoor op nog geen 500 meter van huis. Maar we moeten nu naar Surhuisterveen. Waar is je klantvriendelijkheid? Maak het mogelijk om het ook telefonisch te doen. Of zoals bij Rabobank een optie op selecteren.

Adres van partner ook gewijzigd is zonder er voor extra reiskosten te maken naar Surhuisterveen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

4 maanden geleden - Beste ankob,Bedankt voor je klacht.Ik begrijp dat het een vervelende situatie is echter kan een adreswijziging alleen doorgegeven worden via Mijn ING of via een ING kantoor of een ING servicepunt. Ik ben bang dat jouw vrouw langs moet komen op onze servicepunt in Surhuisterveen. Hierin kunnen wij helaas geen uitzondering maken.Wel is het aan te raden dat ze eigen Mijn ING inloggegevens aanvraagt. Dat kan via de volgende link: https:www.ing.nlparticuliermobiel-en-internetbankiereninternetbankierenmijn-ing-aanvragenindex.htmlGroet, Rialda ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht ankob

4 maanden geleden - Beste Rialda,Allemaal leuk en aardig maar wie komt mij dan tegemoet in de extra kosten die ik moet maken? Ik heb het kantoor in Drachten niet tijdelijk gesloten.Los daarvan, vindt ik het totaal geen service. Voor enkel een adres wijziging moet ik dus Mijn ING gaan aanvragen. Voor mijn ing een pinpas nodig op deze rekening heb alleen ik een pinpas en mijn partner niet. Moet ze dan ook eerst een pinpas aanvragen?

Bericht van ING

4 maanden geleden - Beste Ankob,Ik begrijp het maar we hebben onze ING kantoor in Drachten niet voor de grap geslsoten. Dit hebben we gedaan om de verspreiding van Corona te verminderen. Mochten de gesloten ING kantoren weer open gaan, dan communiceren wij dit op onze website. Ik kan je helaas niet tegemoet komen in de kosten.ING is een digitale bank. Een adres wijziging kan gemakkelijk gedaan worden via de app of Mijn ING. Het is wel zo dat een adreswijziging persoonsgebonden is oftewel die kan alleen gedaan worden in de Mijn ING van de rekeninghouder.Hoe komt het dat je vrouw geen Betaalpas heeft? Een Betaalpas is verplicht bij een rekening. Deze wordt ook gebruikt voor identificatie. Een Betaalpas is inderdaad nodig voor het aanvragen van Mijn ING.Groet, Rialda ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht ankob

4 maanden geleden - Beste Rialda,Het pakket wat wij inmiddels bijna 10 jaar terug hebben afgesloten was een voorwaarde voor onze hypotheek, Wij bankieren qua vaste lasten bij jullie, maar over het algemeen was ING niet onze huis bank. Bij het afsluiten van de betaalrekening, was het toen niet verplicht om in geval van een EN OF rekening de tweede betaalpas af te nemen. Wij hebben ook nu dus 1 betaalpas op mijn naam. Dit scheelt kosten! Dat is ook de reden waarom we nog niet naar de oranje rekening zijn gewisseld, dat was een lange tijd ( tot zeker vorig jaar) met het bijkomen van de extra verplichte betaalpas duurder.Wij zullen naar de servicepunt gaan in Surhuisterveen, maar blijf van mening dat dit verre van klant vriendelijk is. Zeker in deze Corona tijd, waarin jullie een filiaal sluiten, proberen ook wij zoveel mogelijk thuis te blijven. Ook al mogen we inmiddels wat meer, is thuis blijven beter. Jullie zorgen er nu dus voor om hier star mee om te gaan, we het huis uit moeten om dit te regelen.

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 27 mei 2020 om 14:16 geantwoord

Beste Ankob,

In dit geval moet de adreswijziging echt in persoon worden doorgegeven.

Voor nu is het kantoor in Drachten tijdelijk gesloten, op deze manier dragen we bij om verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Een ING servicepunt zit vaak bij een andere winkel in, het is aan die ondernemer om de deuren te openen of te sluiten. Vandaar het verschil hierin.

Ik heb gehoord dat er maar één zo gezellig is als Surhuisterveen, wellicht kunnen zaken dus gecombineerd worden, binnen de geldende veiligheidsvoorschriften.

Mocht je het niet eens zijn met de procedures, daar kan je hierover altijd ook een formele klacht indienen. Zie: https:www.ing.nlde-ingklachtenindex.html

Vriendelijke groet,

Michiel
ING Webcare

Bericht van ING

4 maanden geleden - Ankob,Nog even een aanvulling:Verder is Mijn ING dus persoonsgebonden, de ING geeft dus geen optie om gegevens voor beiden te wijzigen.Voor meer informatie hierover, zie: https:www.ing.nlparticuliermobiel-en-internetbankiereninternetbankierenhoe-logt-je-partner-in-op-mijn-ingindex.htmlVriendelijke groet,Michiel ING Webcare

Heeft op 27 mei 2020 om 14:48 geantwoord

compleet klant onvriendelijk en zeker niet van deze tijd.
Vooral de reden: \"Op deze manier dragen we bij om verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan\" , Dat doe je vooral door het tijdelijk mogelijk te maken om het telefonisch af te handelen. doe dit met een reeks aan controle vragen en het is gewoon mogelijk!

Bericht van ING

4 maanden geleden - Goedemiddag Ankob,Dit is inderdaad het beleid van ING op dit moment, juist voor de volksgezondheid. Verder zijn dit belangrijke gegevens, die op een extra geverifieerde manier moeten worden doorgegeven.Voor meer informatie, zie: https:www.ing.nlde-ingcoronaveelgesteldevragen.htmlIk hoop dat je hier mee verder kunt voor nu.Vriendelijke groet,Michiel ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door ankob