Klacht: Administratiekosten en incasse kosten

op 25 september 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

We hebben een boek te laat ingeleverd en terecht aangeslagen voor de kosten van het boek. In de rekening wordt in 1x 5.95 aan administratie kosten toegevoegd waar dit nergens wordt beschreven. Nu blijkt na ettelijke mails dat er een beschrijving is in de algemene voorwaarden die je helemaal moet doorspitten om dit te vinden. Niet echt klantvriendelijk en duidelijk een kleine lettertjes verhaal.

Ondertussen wel de kosten van het boek betaald. Nu krijg ik een factuur dat er 40Euro aan extra incasso kosten worden gerekend en dat ik hiervan op de hoogte was gesteld. Maar dus niet.

Tevreden: Duidelijke communicatie dat er administratie kosten worden gerekend niet in de algemene voorwaarden maar in de bijgevoegde brief over inleveren boeken.

Terug storting 40Euro aan incasso kosten.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 25 september 2017 om 15:34 geantwoord

Beste Ronald,

Het klopt inderdaad dat wij administratiekosten van € 5,95 berekenen bij een schadefactuur. Deze kosten berekenen wij voor het opmaken van de schadefactuur, het bewaken/incasseren en het vervolgens afmelden na betaling. Deze kosten worden vermeld in onze algemene leveringsvoorwaarde.

Wij hebben u per mail nog een verdere toelichting gegeven.

Vriendelijke groet,
Annemiek
Afdeling klantenservice VanDijk

Alle klachten die gemeld zijn door ronaldwilting