Klacht: Achterhouden van informatie op een product

op 05 maart 2015 over Icentre in de categorie Computerwinkels

Vandaag bij icentre in Hengelo geweest voor de Apple tv.advies gekregen en had een vraag gesteld of je de macbook pro kon connecten met de Apple tv…..zodat je beeld van de Mac op de tv te zien was…dit was geen enkel probleem.thuis uitgeprobeerd en dit was niet mogelijk, contact opgenomen met Apple, apple gaf aan dat oudere Macbooks dit niet konden.terug naar de winkel met een klacht dat er geen juiste advies was gegeven….verkoper gaf aan dat dit inderdaad niet gebeurt waarom wist ie zelf niet.kon de Apple tv ruilen maar kreeg dan 90% van de aanschafprijs terug.hier was ik het niet mee eens, als ze eerlijk advies hadden gegeven had ik de Apple tv niet aangeschaft…kan de apple tv nu niet gebruiken waar ik hem voor wou gebruiken….had duidelijk in de winkel aangegeven waar ik hem voor wou gebruiken.

100% van de aanschaf waarde retour.

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Icentre over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Icentre in behandeling genomen

Bericht van Icentre

5 jaren geleden - Beste Ed_eddie,Na contact met de winkel is gebleken dat er bij de aankoop niet werd aangegeven om welke type Macbook het zou gaan. Binnen 14 dagen heeft men het recht een product gewoon retour aan te bieden. Kunt u aangeven wat u nu met uw Apple TV heeft gedaan, is deze nu wel/niet retour genomen door de winkel?Met vriendelijke groet,Team Active Care

Reactie van de melder van de klacht Ed_eddie

5 jaren geleden - Beste icentre, ben de volgende dag weer terug gegaan met de Apple tv en aangegeven dat ik zeer ontevreden was over de service. Ik moest 10% inleveren omdat de Apple tv uit verpakking was gehaald.had aangegeven al ze mij geen verkeerde informatie hadden gegeven ik niet eens was overgegaan op aankoop....hier konden ze niks aan doen...het was zinloos om nog verder in discussie te gaan.dus heb de Apple tv ingeleverd en ik kreeg het bedrag -10% retour.

Bericht van Icentre

5 jaren geleden - Beste Ed_eddie,Het klopt dat er 10% in mindering werd gebracht. Zodra een Apple product wordt geactiveerd, begint het garantie termijn te lopen. Dit betekend dat de volgende koper, een "2de hands" product moet kopen. Om dergelijke producten door te kunnen verkopen, moeten wij dit met een fikse korting verkopen. Neemt natuurlijk niet weg dat het erg vervelend is, graag willen wij u een voucher van het iCentre aanbieden t.w.v. € 15.- voor het ongemak dat u heeft ervaren.Met vriendelijke groet, Team Active Care

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Icentre een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Icentre

Heeft op 15 juli 2015 om 15:24 geantwoord

Beste Ed_eddie,

Omdat je akkoord bent met de compensatie die wij hebben aangeboden hebben wij dit per mail aan jou bevestigd.
Wij stellen dan ook voor de klacht te sluiten.

Team Active Care - iCentre

Reactie van de melder van de klacht Ed_eddie

5 jaren geleden - Beste icentre, ik ga akkoord met de oplossing.heb de voucher nog niet ontvangen

Alle klachten die gemeld zijn door Ed_eddie