Klacht: Accu problemen / afslaan / niet meer op te laden / foutmeldingen : 503 ; 530

op 27 juni 2016 over Batavus in de categorie Fietsmerken

december 2014 ( 4 stuks ) Batavus Milano E go fietsen gekocht. Bij 1 is de bagagedrager na 1/2 jaar naar achter losgeschoten waarbij alles los raakte.gehele bagagedrager met accu naar achter geklapt. ( oorzaak: bij alle fietsen bleek schroef in bagagedrager niet vast te zitten – ook bij fietsen van andere dealer zelfde euvel aangetroffen) De gehele bekabeling van accu / motor opnieuw gemonteerd. Nadien bij deze fiets regelmatig problemen ondervonden. Te beginnen met uitslaan van ondersteuning. Soms 10 keer op 2 km soms blijft alles 150 km goed werken. Dealer heeft alles onderzocht en gereset. Probleem blijft zich voordoen. Zelf dacht ik de oorzaak te vinden in klapperen van accu in frame, Schuur padje van enkele mm dik onder accu geeft verbluffend resultaat, accu valt niet meer uit MAAR vanaf nu is accu niet meer op te laden ! Nu begint het echte probleem ! Een enkele keer laadt accu spontaan gewoon op een volgende keer weer niets. Accu uitnemen; Andere lader; op andere fiets monteren; niets helpt. Accu blijft niet op te laden ! ( recent foutcodes 503 en 530 gezien op display ) Omdat de fiets al zeer regelmatig een beurt gehad heeft voor foutopsporing dacht ik de ketting wel zelf op te spannen fluitje van een cent toch ? Nee helaas de moer op de wielas is blijkbaar zo vaalk los en vast gedraaid dat alle schroefdraad verdwenen is. ( ter plaatse opgelost door dop-moer in te korten en zo snel mogelijk te vervangen = kleinigheidje …

Op basis van garantie of coulance een nieuwe of gereviseerde accu.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Batavus

Bericht van Batavus

8 maanden geleden - Geachte heer Dijkman, Het spijt ons te lezen dat er problemen zijn met uw Batavus Milano E-go. Wilt u het framenummer van uw fiets mailen naar info@batavus.com, dan nemen wij uw klacht graag in behandeling. Met vriendelijke groet, Afdeling consumenten Batavus

Reactie van de melder van de klacht jan Dijkman

8 maanden geleden - Mijn dealer melde me dat er van Batavus maar zeker van Bosch niets te verwachten zou zijn. Ik ben daarom zeer blij verrast dat dit niet zo is en Batavus via deze site al contact opneemt. De verdere correspondentie zal ik dan ook rechtstreeks gaan voeren met de afdeling van Batavus. Ik hoop uiteraard op een goede afhandeling maar sluit hierna de berichtgeving via deze site. Met vriendelijke groet, J. Dijkman

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Batavus nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jan Dijkman