Klacht: accu na 2 ,5 jaar stuk! met matig gebruik!

op 11 november 2016 over Batavus in de categorie Fietsmerken

Om mobiel te kunnen blijven heeft mijn schoonmoeder een , voor haar kostbare, Batavus e-bike aangeschaft(Mercato ego) 2 maanden geleden stopte de fiets ermee. Zij fietste hoogsten 2 tot 3 x per week. De fietsenmaker constateert dat de accu stuk is. De garantie was 2 jaar en een nieuwe accu kost (met een stukje coulance) 425 euro! Gevolg: zij kan dit niet betalen en is dus nu niet meer mobiel.
Klacht: Hoe is het mogelijk dat bij normaal/matig gebruik een dure accu zo kort meegaat en dat oude mensen op zo’n korte termijn worden geconfronteerd, naast de dure aanschaf, met zo’n kostbare reparatie?Batavus… Laat a.u.b. uw menselijke en sociale kant zien en strijk over uw hart en zorg dat deze vrouw weer mobiel kan zijn. En laten we wel zijn…..een accu moet toch langer mee kunnen dan dit? En anders moet je dat bij de verkoop vermelden. In afwachting van uw reactie.

Stel een nieuwe of gebruikte accu beschikbaar zodat zij weer mobiel is. En maak duidelijk of het normaal is dat de levensduur slechts zo kort is!

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Batavus

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Batavus in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Batavus een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Batavus

Heeft op 11 november 2016 om 13:24 geantwoord

Bericht van Batavus

2 weken geleden - Geachte heer Philipo, Dank voor uw reactie. Wij hebben uw klacht uiteraard serieus genomen. Een hogere coulancekorting hebben wij echter afgewezen. Uiteraard begrijpen wij dat dit teleurstellend is voor u, maar, in tegenstelling tot wat u beweert, nemen wij iedere klacht serieus. We gaan ervan uit u hierbij voldoende te hebben ingelicht. Met vriendelijke groet, Batavus B.V. Consumentenafdeling

Reactie van de melder van de klacht Jeroen philipo

2 weken geleden - Dat noem ik dus niet serieus nemen. Het is gewoon het klakkeloos volgen van uw bedrijfsprotocol inzake dit soort klachten zonder ook maar in te gaan op de inhoud van de klacht en deze op haar waarde te beoordelen.

Bericht van Batavus

2 weken geleden - Geachte heer Philipo, Dank voor uw bericht. Uiteraard mag ieder hierin zijn of haar persoonlijke mening hebben. Wij bekijken iedere zaak op zich en we zullen altijd nagaan of er mogelijkheden zijn om onze klanten te helpen. Echter, het komt ook voor dat er niet meer mogelijk is dan aangegeven. Wij begrijpen dat we dan op een teleurgestelde reactie kunnen rekenen. Het spijt ons dan ook u niet positiever te kunnen berichten. Met vriendelijke groet, Batavus B.V. Consumentenafdeling

Reactie van de melder van de klacht Jeroen philipo

2 weken geleden - Geachte heer?mevrouw? U zegt dat u iedere zaak afzonderlijk bekijkt. Welke mogelijkheden heeft u dan onderzocht en nagegaan om te kijken of u kunt helpen? Dan bedoel ik buiten uw normale protocol ?(standaardoplossing) u kunt hier waarschijnlijk geen antwoord op geven? Al met al........we blijven het treurig vinden dat u zich hierachter blijft verschuilen en niet komt tot een oplossing waarmee beide partijen tevreden mee kunnen zijn. Mocht u een antwoord willen geven dan verzoek ik u inhoudelijk op de klacht in te gaan. Dan weten wij o.a. of het normaal is dat de levensduur van deze accu 2 1/2 jaar mag bedragen en kunnen wij verder met ons verweer.

Heeft op 30 november 2016 om 07:36 geantwoord

Als we gebruik maken van de coulance regeling wat is dan de garantie op de nieuwe accu? Wij nemen aan ook 2 jaar?

Bericht van Batavus

2 dagen geleden - Geachte heer Philipo, Dank voor uw reactie. Wanneer u gebruik maakt van de coulanceregeling, zal er op de nieuwe accu inderdaad een garantietermijn van 2 jaar ingaan. Wij menen u hierbij voldoende te hebben ingelicht. Met vriendelijke groet, Batavus B.V. Consumentenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Jeroen philipo