Klacht: aanwezigheid aanbiedingen in winkel

op 17 augustus 2016 over Kruidvat in de categorie Drogisterijen

De volgende tekst is naar de Consumentenbond verstuurd;
Goedemiddag,

Wellicht kunt u onderstaand bericht voor uw rubriek stekeligheden gebruiken:

Afgelopen week zijn via de huis-aan-huisbladen in Zwijndrecht bonnen verstuurd mbt een ‘bijzondere aanbieding’ van drogisterijketen ‘Het Kruidvat.
Het ging o.a. over een aanbieding van de Gilette Proshield voordeelverpakking van € 37,99 voor € 9.99.
De aanbieding was alleen geldig op woensdag 17 augustus van 17.00 uur tot 20.00 uur.

Om 17.05 uur was ik in de winkel. Na de vraag aan een medewerker waar het scheerapparaat lag kreeg ik als antwoord ‘bij de kassa’. Goed, geen probleem.
De rij bij de kassa was lang (veel acties; maar drie uur geldig). Na ruim 20 minuten was ik aan de beurt. Ik liet het betreffende bonnetje zien en vroeg om het apparaat.
De verkoopmedewerker kon alleen zeggen ‘die zijn op’. Ik vroeg hoe dat kon; de actie was immers net van start gegaan. Hij wist het niet. Hij kon er sowieso niks zinnigs over zeggen. Ik had gewoon ‘pech’. Ik maakte de medewerker er op attent dat het misschien dan wel zo netjes en klantvriendelijk zou zijn om dat bij de ingang te vermelden. Resultaat: een zeer wazige blik. ‘jaja, doen we wel hoor’.

Ik heb aangegeven dat ik dit wel iets vond om te melden bij de Consumentenbond. Ach, moest ik dan maar doen. Bij deze dus.

Misschien kan het Kruidvat hun ‘spectaculaire’ voordeelactie met wel 70% korting beter achterwege laten (heel wat klantvriendelijker). Het geld dat met het verspreiden van bonnen gemoeid is kan beter besteed worden aan een cursus voor het personeel ‘hoe ga ik wat minder onbehouwen met klanten om’.

Uiteraard stuur ik bovenstaande tekst ook door naar de klantenservice van het Kruidvat.

Geen acties meer voeren voor producten die na 5 minuten al 'op' zijn terwijl een actie 3 uur duurt.
Graag ander of socialer personeel

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kruidvat

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Kruidvat nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mw D. van Loon