Klacht: Aanvraag nieuw OV

op 29 augustus 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

BIj het stukgaan van mijn oude OV heb ik een nieuwe kaart aangevraagd. Mijn reisrecht (Altijd Vrij) is hierbij op een andere kaart gezet (kost 7,50) en de nieuwe kaart heb ik ook betaald (kost 11,00). Dit terwijl ik 325 euro per maand afdraag voor mijn reisrecht. Daarbij kwam dat het regelen veel tijd in beslag nam, ik heb een uur bij de kaartautomaat gewacht tot mijn vervangend reisrecht geladen was en miste dus een uur van mijn werkdag. Toen heb ik besloten aan de conducteur te vragen of ik niet eerst mee kon reizen zodat ik niet nog meer tijd zou verliezen (ik kan via mijn ns bewijzen dat ik reisrecht heb). Alleen dit mocht ook niet. Ik vind het van de gekke dat het zoveel geld moet kosten en er zo weinig flexibiliteit in het systeem is wanneer er iets misgaat terwijl ik duidelijk kan bewijzen dat ik niet een zwartrijder ben. Ik vind dat het systeem van de OV kaart een goed systeem is wat voor de NS waarschijnlijk de informatiehuishouding gemakkelijker maakt maar wil daar graag als klant ook iets voor terug zien.

Ik ben tevreden wanneer de klacht wordt gehoord (een reactie van NS) en ik het geld voor de OV kaarten terug kan vorderen (mijn eigenlijke kaart was nog 3 jaar geldig toen hij kapot ging en ik heb er niets geks mee gedaan, tijdelijk reisrecht zou mij niets moeten kosten aangezien ik daar al ruimschoots voor betaal).

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 06 september 2016 om 12:23 geantwoord

Beste lezer,

NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door RemcoVis