Klacht: Aanvraag nieuw OV

op 29 augustus 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

BIj het stukgaan van mijn oude OV heb ik een nieuwe kaart aangevraagd. Mijn reisrecht (Altijd Vrij) is hierbij op een andere kaart gezet (kost 7,50) en de nieuwe kaart heb ik ook betaald (kost 11,00). Dit terwijl ik 325 euro per maand afdraag voor mijn reisrecht. Daarbij kwam dat het regelen veel tijd in beslag nam, ik heb een uur bij de kaartautomaat gewacht tot mijn vervangend reisrecht geladen was en miste dus een uur van mijn werkdag. Toen heb ik besloten aan de conducteur te vragen of ik niet eerst mee kon reizen zodat ik niet nog meer tijd zou verliezen (ik kan via mijn ns bewijzen dat ik reisrecht heb). Alleen dit mocht ook niet. Ik vind het van de gekke dat het zoveel geld moet kosten en er zo weinig flexibiliteit in het systeem is wanneer er iets misgaat terwijl ik duidelijk kan bewijzen dat ik niet een zwartrijder ben. Ik vind dat het systeem van de OV kaart een goed systeem is wat voor de NS waarschijnlijk de informatiehuishouding gemakkelijker maakt maar wil daar graag als klant ook iets voor terug zien.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden wanneer de klacht wordt gehoord (een reactie van NS) en ik het geld voor de OV kaarten terug kan vorderen (mijn eigenlijke kaart was nog 3 jaar geldig toen hij kapot ging en ik heb er niets geks mee gedaan, tijdelijk reisrecht zou mij niets moeten kosten aangezien ik daar al ruimschoots voor betaal).

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 06 september 2016 om 12:23 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste lezer,

Er is inmiddels contact opgenomen met de indiener van deze klacht. We hebben de klacht via onze reguliere kanalen opgepakt en beantwoord. Om deze reden ziet u de aangedragen oplossing hier niet terug. We begrijpen dat anderen mogelijk op zoek zijn naar een antwoord op dezelfde vraag of klacht. Mocht u eenzelfde vraag hebben of een klacht willen indienen, dan verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met onze Klantenservice zodat wij uw vragen alsnog kunnen beantwoorden.

Wij zijn dag en nacht te bereiken via Social Media (Twitter, Facebook) of via telefoonnummer 030-751 51 55. Tevens kunt u vragen per e-mail of brief indienen en via onze chat op www.ns.nl/klantenservice contact met ons opnemen. Daarnaast kunt u bij vragen terecht op ons serviceforum via www.forum.ns.nl.

Met vriendelijke groet,
NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door RemcoVis