Klacht: aantal zitplaatsen in sneltrein in spits en andere dingetjes

op 12 juli 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik ben op zich wel positief over hoe het reizen met de trein in Zuid Limburg op zich nu gaat, maar na zoveel maanden vallen me nog steeds een aantal dingen op die niet helemaal kloppen en waarvan ik het vreemd vind dat die nog steeds niet zijn aangepast:
1. Waarom is er in de spits nog steeds maar een enkele sneltrein en geen dubbele of een oude Veolia 3-baks trein, terwijl de stoptrein, waar relatief weinig mensen zitten, wel een dubbele trein is? Er staan genoeg reservetreinen in Maastricht; waarom zetten jullie die niet in? Hebben jullie liever dood kapitaal?
2. In de meeste treinen is nu inderdaad de nieuwe omroepstem te horen, maar waarom nog niet in alle treinen; is dat zo moeilijk te installeren?
3. In de nieuwe treinen wijst de pijl die de uitstaprichting moet aangeven structureel de verkeerde kant op; niet getest, lijkt me, anders had je dat toch gezien.
4. In (in ieder geval) één oude Veolia trein staat op het bord waarop de volgende stations staan aangegeven 2 keer Landgraaf, terwijl er de eerste keer Heerlen de Kissel moet staan; het wordt wel goed omgeroepen.
5. Op jullie website waar je naar Arriva Limburg wordt doorgeleid staat nog steeds verouderde informatie over de opening in december. Hebben jullie geen recenter nieuws te melden? Het lijkt me dat niemand die website dus bijhoudt en dat baart me zorgen over hoe jullie georganiseerd zijn.

Als al mijn punten opgelost zijn.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 12 juli 2017 om 10:18 geantwoord

Beste p.adriaans,

Goed om te lezen dat je positief bent. Over de punten die je benoemt kan ik je het volgende melden:

1. We zetten al het beschikbare materieel in maar er wordt na de zomer gekeken hoe we ons materieel anders kunnen inzetten.
2. Ik heb dit doorgegeven in de regio.
3. Dit is bekend en er wordt aan gewerkt.
4.Ook dit heb ik doorgegeven in de regio
5. Kun je link sturen van de pagina waarop dit te zien is? Dan kan ik dit intern doorgeven.

Bedankt voor het melden! Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2qME1Pv.

^JK
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door p.adriaans