Klacht: Aansprakelijk gesteld voor niet gemaakte schade

op 09 juli 2016 over Van der Valk in de categorie Reizen Algemeen

Goedendag.

Gister heb ik samen met mijn vriendin een nacht mogen doorbrengen in Van der valk Almelo. Wij hadden hier een prachtige suite die uitstekend is bevallen.

Echter bij aankomst constateerden wij dat 1 van de 2 tv’s een flink gebarsten beeldscherm heeft.
Ook de flesjes sterke drank in de koelkast waren al geopend en gevuld met water!

Vervolgens hebben wij eten besteld via de roomservice en zijn wij gaan slapen.

In de ochtend waren wij vrij gehaast omdat ik om 14:00 uur in Utrecht moest zijn en tijdens het uitchecken ben ik vergeten hier melding van te maken.

Onderweg naar huis ben ik gebeld met de mededeling dat ik aansprakelijk gesteld wordt voor de schade aan de TV! Ik heb toen aangegeven dat er contact met de vorige bezoeker gezocht moest worden omdat de schade al aanwezig was toen wij arriveerden. Nadat de telefoniste mij meermale in de reden viel en maar bleef aangeven dat het haar verhaal tegen het mijne is, besloot ze toch om de vorige bezoekers te bellen.

Een uur later ben ik teruggebeld en werd mij verteld dat de vorige bezoekers niets hebben geconstateerd. Waardoor de schade weer op mij wordt afgeschoven.
Nu ben ik verzekerd en kost het mij niets om dit door de verzekering te laten betalen maar het gaat mij om het principe dat ik niet schuld wil bekennen voor iets dat ik niet gedaan heb.

Nu is het mijn fout dat ik de schade niet direct gemeld heb. Echter slaap ik niet wekelijks in hotels en in mijn enthousiasme is mij dit ontschoten.

Echter vind ik het een nog veel grotere fout dat deze schade niet eerder is opgemerkt op het moment dat vorige bezoekers de kamer hebben verlaten!
Door deze nalatige controle wordt het mogelijk gemaakt de schuld op mij af te schuiven, dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Ik neem aan dat je als hotel zelf checkt hoe een kamer wordt achtergelaten en dat dit niet de verantwoordelijk van de klant is.

Ik ben zo eerlijk geweest om aan te geven dat ik de schade gezien heb maar vergeten ben het te melden. Mocht ik de schade zelf veroorzaakt hebben zou ik natuurlijk kunnen zeggen dat ik de schade nooit gezien heb.

Echter voel ik mij nu benadeeld doordat ik eerlijk ben geweest.

Ik kom altijd graag in jullie hotels en ben niet te beroerd om hier ook flink geld aan uit te geven. Alleen vind ik nu dat ik niet netjes behandeld ben en dat jullie fout op mij wordt afgeschoven. Op deze manier weet ik niet of ik jullie hotels vaker ga bezoeken, mocht ik namelijk een keer een schade of defect over het hoofd zien wordt ik daar meteen aansprakelijk voor gehouden.

Niet aansprakelijk gesteld worden.
Excuses voor onredelijke beschuldiging.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Van der Valk

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Van der Valk nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door giovannigruter