Klacht: Aansluiting XMS – geen terugkoppeling niemand kan en of wil helpen

op 23 juli 2012 over XMSNET in de categorie Websites - Building en Hosting

In mei besloten om in mijn nieuwbouwwoning glasvezel van XMS nemen. De aanvraag werd snel en vriendelijk in behandeling genomen.
Volgens de servicemedewerker zou ik dezelfde week nog (op een vrijdag) worden aangesloten. Ik hoefde helemaal niets te doen en zou na die bewuste vrijdag direct van de XMS-diensten gebruik kunnen maken.
Dezelfde dag in mijn meterkast gekeken en gechecked of er uberhaubt wel aansluitingen waren. Die waren er natuurlijk niet.
Ik heb toen direct een mail gestuurd met de vraag of ik niet nog een modem of zoiets toegestuurd zou krijgen (ik heb nog nooit eerder glas gebruikt en wist dus niet of dit nodig was).
Op deze mail heb ik nooit een reactie ontvangen. Dit vind ik heel erg slecht van XMS en vraag mij af waarom er geen antwoord komt op een super vriendelijke en eenvoudige mail.

Vervolgens heb ik een week later nog maar eens gebeld met XMS. Wederom vriendelijk geholpen en de medewerker kan mij vertellen dat de vorige medewerker een fout had gemaakt en mij had ingepland voor juni 2013!! Hij zou dit direct voor me herstellen en zorgen dat ik zou worden aangesloten. We hebben hier samen nog hartelijk om gelachen, maar nu zou het goed komen.

Wederom niets gehoord en totale radiostilte rondom de aansluiting.
Nog maar eens bellen dus; inmiddels ruim een maand later. Nu werd mij verteld dat de aanvraag in behandeling was genomen, nog wat informatie omtrent het aansluiten van een wijkcentrale etc maar alles stond op groen en ik zou binnen een week gebeld worden door een aannemer die de spullen bij mij zou komen installeren.

Inmiddels heb ik een brief van XMS ontvangen dat de aansluiting in behandeling is genomen en ook in de brief wordt mij verteld dat er een aannemer komt die bij mij de spullen komt installeren. Ik zou worden gebeld.

Omdat ik na drie weken nog niets gehoord heb, heb ik besloten maar eens te bellen. Via het keuzemenu terecht gekomen bij het maken van een afspraak met een aannemer. Komt terecht bij een XMS medewerker die mij kan vertellen dat hij niet weet of ik wel gebeld ga worden, ook weet hij niet wanneer dat is en eigenlijk vertelt hij mij dat hij niets weet, het heel jammer voor mij vindt maar dat ik nog maar even moet wachten.
Hoe lang ik moet wachten; hij heeft geen idee. Op mijn vraag wat ik moet doen om erachter te komen hoever XMS is met mijn aansluiting informeert hij mij dat er niemand in het pand is dat dit weet of kan weten. Verder gaf hij aan dat hij en zijn collegae NIETS voor mij kunnen doen. De enige optie die ik heb is afwachten.

Nadat ik heb aangegeven dat dit onacceptabel is, ben ik ruim 10 minuten in de wacht gezet en ineens was er een oplossing. De medewerker gaf aan dat hij een mail ging sturen. Hoera! Op mijn vraag wat er dan gaat gebeuren gaf hij aan dat hij dat eigenlijk niet wist en dat ik wel een keer gebeld zou worden. Een keer is mij iets te vaag. Dus op mijn vraag of dat binnen twee dagen of twee weken zou zijn gaf hij aan dat hij dat niet wist. Ik moest maar niet rekenen op twee dagen. Op mijn vraag aan wie die mail gestuurd zou worden en wat daarin staat kon hij mij ook geen antwoord geven.

M.a.w. de aanvraag is 1 grote rommel. Niemand weet hoe dit zit en klanten krijgen steeds andere verhalen omtrent de status. Blijkbaar kloppen de systemen niet en wordt er vanalles bij elkaar verzonnen om mij aan het lijntje te houden.

Ik ben voor mijn werk afhankelijk van internet en door deze schandalige manier van handelen door XMS ben ik genoodzaakt om een UMTS dongle aan te schaffen met een abonnement en alle bijbehorende kosten. Voorlopig heb ik geen TV in mijn nieuwe huis en het enige dat XMS mij kan vertellen is ‘wij weten helemaal niets, en u moet maar even afwachten’

Een aansluiting en duidelijke communicatie over tijdslijnen. Niet steeds een ander verhaal met 'u moet maar even afwachten'
Verder overweeg ik om de kosten die ik voor UMTS zal gaan maken op XMS te gaan verhalen.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door XMSNET in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat XMSNET een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

XMSNET

Heeft op 06 augustus 2012 om 16:03 geantwoord

Beste meneer Roelofsen,

Uw abonnement is vandaag opgeleverd. Onze excuses voor de lange wachttijd. Wij wensen u veel plezier met onze diensten.

Sophie
XMS Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door roroel