Klacht: Aanmaningskosten

op 20 maart 2017 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Geachte Oxxio,

Ik ben sinds kort klant bij jullie en bij mijn aanmelding heb ik duidelijk aangeven dat ik alles via automatische incasso wil betalen.

Ik ontvang vervolgens op 21 feb een email met daarin dat het niet gelukt is om het bedrag van mijn rekening te schrijven op 16 feb. (mail heb ik pas op 12 maart gelezen juist omdat alles word afgeschreven en ik daardoor niet vaak naar mijn mail kijk)

Ik heb mijn saldo bekeken van (rond) 16 februari en er stond genoeg geld op om het bedrag af te schrijven.
Maar prima op 13 maart betaald ik alsnog mijn termijn bedrag aan jullie.

Vandaag zie ik tot mijn grote verbazing dat jullie me ook nog incassokosten van €40 in rekening brengen!

Dus bel gelijk naar jullie klantenservice en de dame geeft me aan dat ik het kenmerk van maart genoteerd heb ipv februari.
Terwijl ik in mijn mail geen andere nota heb ontvangen behalve de 1e nota (feb) en de aanmaning met incasso kosten.

Ik hoop dat we dit betreft de incassokosten nog kunnen oplossen, dat het word verrekend oid.
Want ik vind dit absolute verre van netjes.

Ik zie graag uw reactie tegemoet.

S.Hermarij

Als de betaalde incassokosten worden verrekend met mijn volgende termijn bedrag.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 21 maart 2017 om 08:59 geantwoord

Hallo Seborah,

Bedankt voor jouw bericht. Goed dat je kenbaar maakt het niet eens te zijn met de incassokosten. Ik kan me voorstellen dat je dit zonde vindt! Graag denk ik hierover met je mee.

Het voorschotbedrag van februari is op 14 februari in rekening gebracht, dit na de start van levering op 29 januari 2017. Op 16 februari hebben wij bericht ontvangen dat de incasso van februari mislukt is. De reden hiervan is ons niet bekend. Wanneer je dit zelf ook niet kunt plaatsen, adviseer ik je hierover navraag te doen bij jouw bank. Wanneer een voorschot als automatische incasso in rekening wordt gebracht, ontvang je hiervan geen nota. Deze wordt immers automatisch geïncasseerd.

Op 6 maart hebben wij het voorschotbedrag van maart in rekening gebracht. Deze is als accept giro verzonden omdat de automatische incasso eerder als betaalwijze niet gelukt is. De betaling van 13 maart is door ons inderdaad met het betaalkenmerk van maart ontvangen. Dit kun je normaal gesproken ook terugzien op jouw bankafschrift. De nota van februari heeft geen betaalkenmerk, gezien deze als automatische incasso in rekening is gebracht en niet als accept giro.

Zoals gezegd, ik denk graag met je mee wat betreft de kosten. Op dit moment staat echter nog altijd één maand open á 49 euro. Ik wil je vragen deze direct te voldoen. Bij ontvangst van de betaling, boek ik direct de incassokosten voor je tegen. Graag verneem ik jouw reactie op dit voorstel.

Luciano
Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Seborah
x