Klacht: Aanmaningskosten

op 14 juni 2016 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Ik kreeg net een nota in de bus van €107,42
Dus maar even gelijk gebeld ,en gevraagd naar de afdeling debiteuren ,maar mevrouw zocht t zelf wel even uit
Er is in januari afgesproken dat ik in het vervolg mijn nots,s via de mail zou krijgen
Echter krijg ik geen mails en ook geen post meer van ze
Ik loop werkelijk een maand achter ,oke die ga ik de 20 ste gelijk over maken
Maar nu komt t er zijn €70 aanmaningskosten bij gekomen
Omdat ik te laat betaal
Hoe jagen ze mensen nog dieoer in de schulden ,schandalig gewoon en als ik dan vraag naar decafdeling debiteuren ,krijg je die niet te spreken
Ik kan dit gewoon niet betalen ,van mijn uitkering

Nu is t mijn fout dat ik een maand achter loop ,die wil ik ook graag inhalen
Maar t is hun Fout dat ik geen mails of post krijg zodat ik eerder aan de bel kan trekken
Heb het trouwens al in maart aan gegeven dat ik geen mail ontvang van ze

Dat ze de aanmaningskosten kwijt schelden
In elk geval die 3x€15
Die €25 wil ik nog wel betalen
Als ik alles op moet hoesten heb ik de hele maand niks te eten
Maar ja boeit hun dat
Machtsbedrijf

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 15 juni 2016 om 09:14 geantwoord

Geachte mevrouw,

Naar aanleiding van uw klacht hebben wij u gebeld, helaas hebben wij u niet kunnen bereiken. Om deze reden hebben wij u per e-mail voorzien van een uitgebreide reactie.

NLE brengt maandelijks een termijnbedrag in rekening. De vervaldatum van dit termijnbedrag is in uw geval de 25e van de maand. Wanneer wij geen betaling van u hebben ontvangen op de vervaldatum, ontvangt u van ons een kosteloze betalingsherinnering waarin wij u nog de mogelijkheid geven om het bedrag zonder incassokosten te voldoen.

Als wij op de vervaldatum van de kosteloze betalingsherinnering geen betaling hebben ontvangen, sturen wij u opnieuw een betalingsherinnering. Bij deze betalingsherinnering brengen wij €15,00 incassokosten in rekening. Daarnaast noemen wij een nieuwe vervaldatum. Mochten wij nog geen betaling hebben ontvangen op deze vervaldatum, brengen wij €25,00 incassokosten in rekening.

Omdat wij meerdere betalingen na de vervaldatum van de facturen ontvingen, brachten wij €15,00 en/of €25,00 incassokosten in rekening. Deze incassokosten zijn terecht in rekening gebracht, u heeft immers niet tijdig betaald.

Uit onze gegevens blijkt dat wij maandelijks een AcceptEmail stuurden naar yentl-2010@live.nl. Wellicht zijn deze e-mails in uw spambox terecht gekomen. Inmiddels is uw contactvoorkeur gewijzigd naar post.

Zoals hierboven uitgelegd, zijn de incassokosten van €70,00 terecht in rekening gebracht. Onverplicht en uit coulance zijn wij bereid om €40,00 incassokosten te crediteren wanneer u het termijnbedrag voor juni van €37,42, het termijnbedrag voor juli van €37,42 en €30,00 incassokosten heeft voldaan op 25 juni 2016. Let op, dit betekent dat het bedrag op de genoemde datum bij ons binnen moet zijn.

Mocht u hiervan geen gebruik willen maken, verzoeken wij u de vervaldatum van de brief van 6 juni 2016 aan te houden. Houdt u er rekening mee dat wij de levering zullen beëindigen wanneer het bedrag van €107,42 niet binnen de genoemde termijn is voldaan.

Mocht u nog vragen hebben, horen wij dat uiteraard graag.

NLE Klachtafhandeling

Bericht van NLE

9 maanden geleden - Geachte mevrouw, In goede orde ontvingen wij uw betaling. Zoals toegezegd komen de incassokosten van €40,00 te vervallen. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Alle klachten die gemeld zijn door yentl2010