Klacht: aandrijving nuvinci stuk

op 03 juli 2017 over Fietsenwinkel in de categorie Fietsenwinkel

03-07-17,
Amersfoort.

Beste Fietsenwinkel,

sinds een jaar rij ik nu mijn tweede e-speed-bike van Riese & Muller.
Mijn vorige bike (model cruiser, 3300 euro) was het achterwiel met nuvincy naaf (N360) van stukgegaan en moest ik laten repareren voor 450 euro.
Feit dat de fiets na 2,5 jaar voor zoveel geld moest worden gerepareerd deed mij beslissen om het na reparatie te verkopen en een andere aan te schaffen bij de grootste van NL: Fietsenwinkel.NL.

Helaas moet ik bekennen niet zo content te zijn met de nieuwe fiets.

Op dit moment is deze nieuwe fiets (model charger, 3600 euro), in totaal meer dan 2 maanden, meerdere malen bij diverse locaties van FW geweest, welke een logo dragen van FW dus reparaties mogen uitvoeren voor FW.
De reparaties verhelpen de storing echter niet, of slechts tijdelijk.

De belangrijkste meldingen:
-Kraak bij het kracht geven op de trap-as (reeds bij aanschaf).
-Trapmoment te hoog (vele trapomwentelingen voor slects lage snelheid).
-Doortrappen; geen grip op het achterwiel via de trapas.

Onderstaand: de keren dat de fiets is aangeboden (data zijn niet meer exact bekend)

22-07-16 aankoop
14-10-16 1ste servicebeurt in H\\\\\\\’sum + software upgrade gehad + uitgelezen ivm kraakmelding
xx-12-16 melding kraak in Amersfoort, bouten aangedraaid in motorblok
xx-01-17 melding kraak in Amf, bouten vervangen in motorblok
xx-02-17 melding kraak + doortrappen in Amf; niets gevonden
23-02-17 1 week Amf, melding kraak; versnellingkabel vervangen
xx-03-17 2 weken Amf, melding kraak; schakelring in Nuvincy (N380) naaf vervangen; trapmoment verbeterd, kan nu wel sneller rijden met een lagere trapsnelheid.
21-03-17 2 weken in Amsterdam, reden: trapt niet meer, oorzaak: kopervet gebruikt bij vorige reparatie
01-06-17 2 weken in Hoevelaken, trapsnelheid is weer hoog sinds vorige reparatie en kraak is terug bij schakelmoment. Software upgrade gedaan, accu vastgemaakt (bijna niet meer vast of los te krijgen), 2de servicebeurt, versnellingkabel te strak gezet (moeilijk te draaien nu), trapmoment niet aangepast, kraak niet opgelost.

Nu rij ik sinds vorige week weer op mijn ros en moet bekennen dat ik niet tevreden ben met het veelvuldig (soms zonder resultaat) laten nakijken van de fiets.
Hiervoor ben ik nu meerdere FW\\\\\\\’s in Amersfoort (en omgeving) langs geweest, in de hoop een echte Fietsenwinkel te kunnen benaderen.

Met mijn ervaringen omtrent de reparaties van de Nuvinci onderdelen wil ik horen hoe Fietsenwinkel mij hierin tegemoet komt, zodanig mij van een gezonde, goed-functionerende fiets van 3500+ euro te kunnen voorzien.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fietsenwinkel

Bericht van Fietsenwinkel

5 maanden geleden - Beste Martijn, Helaas verbrak de verbinding tijdens het telefoongesprek. Ik wil er graag voor zorgen dat je weer een goedwerkende fiets krijgt. Ik ga daarom het een en ander intern overleggen en kom bij je terug zodra ik meer informatie heb. Met vriendelijke groet, Maarten - Fietsenwinkel.nl

Reactie van de melder van de klacht Martijn Fennis

5 maanden geleden - Hoi Maarten, Heel graag, er ging wat mis vanmiddag. Alvast bedankt.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Fietsenwinkel nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Fietsenwinkel

5 maanden geleden - Beste Martijn, Helaas hebben we nog geen update met betrekking tot je klacht. Zodra we deze wel hebben nemen we direct contact met je op. Met vriendelijke groet, Maarten - Fietsenwinkel.nl

Reactie van de melder van de klacht Martijn Fennis

5 maanden geleden - Hallo Maarten, het betreft voornamelijk de nuvincy naaf die nog steeds knarst bij versnellen. Aangezien het ding al bijna 1 jaar oud is, in totaal ongeveer 10 weken bij de monteur is geweest, nu ook de accu muurvast zit en de handversnelling zwaar loopt, heb ik er een slecht gevoel bij. Een vraag die ik van een servicepunt kreeg was "is de naaf al naar nuvincy gestuurd?" Ik hoor graag meer. Martijn

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Fietsenwinkel in behandeling genomen

Bericht van Fietsenwinkel

5 maanden geleden - Beste meneer Fennis, Zojuist heb ik geprobeerd telefonisch contact met u op te nemen. Helaas heb ik u niet kunnen bereiken. We zouden graag de fiets naar Amsterdam willen halen om hier een diagnose te stellen. Zodra de fiets hier is kunnen we na diagnose een oplossing bedenken. Vanzelfsprekend zullen wij dit in overleg met u doen. Zou u mij kunnen laten weten wanneer het u schikt om de fiets bij u op te halen? Bedankt! Vriendelijke groet, Stefan - Fietsenwinkel.nl

Reactie van de melder van de klacht Martijn Fennis

4 maanden geleden - Fiets is heel keurig opgehaald door Fietsenwinkel.nl Ze gaan er in Amsterdam naar kijken.

Alle klachten die gemeld zijn door Martijn Fennis