Klacht: Aanbieden niet leverbare producten

op 08 december 2017 over Ibood in de categorie Deal-Sites

Op 23 oktober 2017 een Falcon Saber Jas maat L besteld op Ibood. Afgeprijst van maar liefst € 189,95 (ook echt de prijs bij de internet winkels) naar € 79,95. Verwachtte leverdatum 6 november 2017.

Op 11 november 2017 nog steeds niets van Ibood gehoord, dus hier zelf maar eens achteraan gegaan.

Op 14 november 2017 de volgende reactie ontvangen: We hebben de order voor je opgezocht en moeten je helaas informeren dat jouw bestelling vertraging heeft opgelopen. Op dit moment is er nog geen informatie over een nieuwe verzenddatum beschikbaar. We hebben direct de logistieke afdeling om aanvullende informatie gevraagd. Zodra wij meer informatie krijgen over de verzenddatum, stellen wij je natuurlijk meteen op de hoogte.

Op 17 november 2017 de volgende reactie ontvangen: Helaas moeten wij jou teleurstellen, de leverancier heeft dit product niet kunnen uitleveren aan iBOOD vanwege een tekort in de voorraad. Jouw order is één van de bestellingen die niet uitgeleverd kan worden. Wij hebben geprobeerd een soortgelijk model opnieuw in te kopen bij een andere leverancier, maar dit is niet gelukt. Om deze reden zullen wij dit product annuleren. Onze excuses voor het ongemak.

Het aankoopbedrag van jouw bestelling zal binnen 5-10 werkdagen gecrediteerd worden.

Wij kunnen ons voorstellen dat je teleurgesteld bent en willen je daarom tegemoet komen met een coupon ter waarde van €5. Deze couponcode is geldig tot 31-03-2018.

Hiermee was het voor mij afgedaan, al vind ik het een slechte zaak dat het product niet op uitverkocht is komen te staan, op het moment er overschrijving is van het aantal leverbare jassen.

Op 22 november 2017 zie ik tot mijn verbazing dat exact dezelfde jas in mijn maat weer op Ibood wordt aangeboden voor dezelfde aantrekkelijke prijs. Dus ik bestel hem weer. Met de kortingsactie van Paypal € 7,50 korting en met de kortingsbon van Ibood nog eens € 5,- korting. Ik totaal € 73,40 moet betalen inclusief verzendkosten. Verwachtte verzenddatum 22 november 2017.

Tot vandaag geen berichten ontvangen van Ibood en status stond op in behandeling. Ik had geen zin om er weer achteraan te gaan, ga pas in maart op wintersport, dus heb geen haast. Zolang hij maar geleverd wordt.

Krijg ik vandaag 8 december uit het niets een mail van Paypal dat mijn bestelling is geannuleerd.

Aankoop bij (Silver Ocean B.V.) iBOOD € 80,90 EUR

Terugbetaling aan PayPal-saldo: € 73,40 EUR

U kunt de €7,50 alleen besteden op iBOOD.com. U kunt de korting slechts éénmaal opslaan in uw Nederlandse of Belgische PayPal-rekening. Beperkte hoeveelheid beschikbaar. De korting is geldig t/m 8 december, 2017. Dus alleen vandaag.

Helaas staat de jas er vandaag niet op, anders had ik het nog een keer kunnen proberen, driemaal is scheepsrecht, toch?

1 keer een foutje maken kan, twee keer is wat mij betreft onacceptabel. Het was een hele scherpe aanbieding, die in ieder geval de tweede keer helemaal niet bestond.

Een excuses zou het minste zijn wat ze konden doen. Maar gezien de situatie, was ik niet akkoord gegaan met alleen een excuses en een kortingsbonnetje.

Dan ga ik nog even voorbij aan het feit dat ik ongeveer 1,5 maand niet heb kunnen beschikken over mijn geld en niets ben opgeschoten.

Ik wil gewoon de jas geleverd krijgen die ik tot twee keer toe heb besteld. In totaal heb ik € 73,40 retour ontvangen, dus meer wil ik er ook niet voor betalen inclusief verzendkosten.

Hoe Ibood dit regelt, laat ik aan hun over, ik wil wel een aantal mogelijkheden op een rij zetten:

- Ze kunnen contact opnemen met de leverancier. om toch nog 1 jas geleverd te krijgen en deze aan mij verkopen voor € 73,40
- Ze kunnen hem ergens anders kopen (ik zie online dat er nog wel winkels zijn die hem voor een hogere prijs verkopen) en doorverkopen aan mij voor de prijs van 73,40.
- Ze kunnen mij het verschil van € 116,55 betalen, zodat ik hem zelf ergens ander kan kopen. (ik kan niet uitgaan van huidige aanbiedingsprijzen, aangezien ik niet weet of die nog van toepassing is, op moment van uitbetalen)

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ibood

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ibood nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Ibood

4 maanden geleden - Beste Mark, Bedankt voor je uitgebreide en eerlijke feedback. Daarnaast ook bedankt voor je geduld. Het is op dit moment erg druk op de afdeling Customer Service waardoor we jouw bericht niet eerder hebben kunnen beantwoorden, onze oprechte excuses hiervoor. Vervelend om te lezen dat je niet één, maar twee keer in korte tijd te maken hebt gehad van dezelfde situatie (specifiek: onze leverancier geeft na het aflopen van de aanbieding aan toch minder exemplaren op voorraad te hebben dan eerder aangegeven). Dat zo'n situatie een keer voorkomt is niet ideaal, maar twee keer is al een stuk minder fijn. Ik zal de inkoper in kwestie hiervan op de hoogte brengen met het expliciete verzoek bij een eventuele toekomstige deal met dezelfde leverancier het geheel vooraf extra te controleren en duidelijker met hun af te spreken. Het is helaas niet mogelijk om jou te voorzien van de jas die je tweemaal bij ons hebt aangeschaft. Zie punt 11 van onze algemene voorwaarden (http://www.ibood.com/nl/nl/terms/). Hier staat vermeld dat in geval van overmacht de klant recht heeft op de volledige terugbetaling van het aankoopbedrag. Na beide geannuleerde bestellingen zijn de terugbetalingen in kwestie beiden uitgevoerd. "11. Overmacht: iBOOD is gerechtigd de koopovereenkomst te ontbinden, indien iBOOD haar verplichtingen op grond van overmacht tijdelijk of blijvend niet kan nakomen. Onder overmacht worden alle omstandigheden verstaan die redelijkerwijs niet door iBOOD kunnen worden beïnvloed. Hieronder is uitdrukkelijk begrepen het door haar leveranciers niet (tijdig of niet onder dezelfde condities )kunnen leveren aan iBOOD. In dat geval heeft de koper recht op teruggave van het door hem aan iBOOD betaalde, welke teruggave in ieder geval binnen veertien dagen na de ontbinding zal plaatsvinden. Koper heeft alsdan geen recht op enige schadevergoeding." Met vriendelijke groeten, iBOOD Webcare Team

Alle klachten die gemeld zijn door MarkvandeP