Klacht: Aan je lot overgelaten!

op 20 september 2016 over Menzis Zorgverzekeringen in de categorie Zorgverzekering

17 september ben ik met mijn vriendin en haar ouders naar IJsland gereisd. Gedurende de vlucht kreeg ik hevige oorpijn. Na te zijn geland bleek dat er ook vocht en slijm uit mijn oor kwam. Vervolgens de huurauto opgehaald en maar gelijk doorgereden naar het ziekenhuis. Na het bellen van de internationale hulplijn van de Menzis zou men een waarborgaom garrant stellen en dit per mail bevestigen naar het ziekenhuis en ons direct terugbellen. Vervolgens bleef het stil. Tot op de dag van vandaag nog niets vernomen van de Menzis. Een enkel smsje met daarin het bericht dat er een melding is geregistreerd. Ik heb uiteindelijk na ruim 3 uur wachten zelf maar besloten om de complete behandeling te betalen aangezien de pijn niet meer te houden was en ben toen geholpen door een dokter.

Ik ben enorm woedend en teleurgesteld in de Menzis, dat je ondanks een maandelijkse premie van 170 euro en ze haast nooit nodig heb dat als je ze nodig hebt ze het compleet laten afweten!! SHAME ON YOU MENZIS!!!!

Als mijn volledige rekening wordt voldaan, dit heeft behoorlijke invloed op mijn vakantiebudget waardoor ik niet alle dingen meer kan doen die ik van plan was om te willen doen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Menzis Zorgverzekeringen over deze klacht.

Bericht van Menzis Zorgverzekeringen

2 maanden geleden - Goedemorgen meneer Arts, Wat vervelend dat u last van u oor kreeg op vakantie. Ik hoop dat het inmiddels weer wat beter met u gaat. Ik begrijp dat het een teleurstelling is, als een afspraak niet wordt nagekomen. Daarom heb ik gelijk contact opgenomen met de Alarmcentrale. U heeft gevraagd om een vervangende Europese zorgpas, omdat u deze niet bij u heeft. Dit is gelijk naar het ziekenhuis gestuurd. De medewerker die u die avond heeft gesproken, is op dit moment niet aanwezig. Ik heb de situatie uitgelegd aan een collega bij de Alarmcentrale. Zij zorgt er voor dat dit verhaal bij hem terecht komt. Hij neemt zo snel mogelijk contact met u op. De nota die u heeft betaald, mag u per post naar ons sturen. Hierbij moet u een formulier invullen. Dit formulier (declaratieformulier ziektekosten buitenland FNV Menzis) vindt u op onze website, https://www.menzis.nl/klantenservice/formulieren-en-documenten/formulieren/een-rekening-declareren. Houdt er wel rekening mee dat het eigen risico van toepassing is. Heeft u een reisverzekering inclusief medische kosten afgesloten, dan kunt u de rekening voor het eigen risico bij de reisverzekering declareren. Excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Monique van Kalker Menzis

Alle klachten die gemeld zijn door Mr.T