Klacht: Niet leveren bestelling

Irma1984 op 01 juli 2015 over BCC in de categorie Electronica Winkels - ketens

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
BCC has resolved this complaint
Klacht opgelost op 29 juli 2015
Reactie van het bedrijf:

Geachte heer/mevrouw van der Weide, Allereerst mijn oprechte excuses namens BCC. Wij constateren dat uw order geannuleerd is en uw terugbetaling reeds voldaan door onze financiële afdeling. Ervan uitgaande dat hiermee een passende oplossing geboden is sluiten wij uw klacht...

Bedrijf BCC
Status Opgelost
Datum 1 juli 2015

Een klant heeft op zondag een mobiele airco besteld bij BCC en kreeg een bevestiging van de bestelling met een afleverdatum op woensdag. Echter, er volgde geen bezorgbevestiging en het ordernummer was niet herkenbaar op de website. Na contact met de klantenservice bleek dat het product uitverkocht was en de opgegeven bezorgdatum niet klopte; de enige optie was een showroommodel. De klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

Zondag een mobiele airco besteld bij bcc. Betaald via iDEAL en een bevestiging gekregen van het bestelde product en de afleverdatum van woensdag (dat hadden we aangegeven omdat ik op woensdag thuis ben).
Helaas gisteren en vanmorgen geen bezorgbevestiging. Ook werd ons ordernummer niet herkent op de website.

Na ruim een half uur in de wacht van de klantenservice gehangen te hebben (a 10 cent per minuut) kreeg ik iemand aan de lijn. Deze man wist mij doodleuk te vertellen dat bcc twee grote fouten gemaakt had. 1 het product is uitverkocht en 2. De bezorgdatum die op de orderbevestiging staat kan dus niet.

Hij is aan het rondzoeken geweest en overal blijkt hij uitverkocht. Ook een andere airco is niet leverbaar. Als enige optie is om eventueel een showroommodel te accepteren. Maar omdat die duurder is, moeten we wel bijbetalen. En ook moet het betreffende filiaal eerst nog aangeven dat ze hun showroommodel willen verkopen.

Kijkend naar de specificaties blijken deze nog eens een stuk minder te zijn dan van de bestelde airco. Ook zit bezorging er niet in, dus ik zal zelf 30km heen en 30km terug moeten rijden om hem op te halen als dat filiaal überhaupt hun showroommodel kwijt wil.

Terwijl ik deze klacht type ben ik door het filiaal gebeld. Blijkt het aangeboden showroom model €177 duurder te zijn!!!! Hij kan wel iets aan de prijs doen, maar niet veel. En dan dus nog zelf ophalen en mindere specificaties! En als je dan aangeeft om de bestelling te annuleren en direct m’n geld terug te krijgen, blijkt dat ook niet mogelijk. Als ik betaal is het via iDEAL direct bij hun, en als hun betalen gaat er een week overheen!!!!

Geen airco, geen geld en in hitte zitten met een 14 maanden oude baby. Dank je wel BCC.

Gewenste Oplossing:

Levering volgens bezorgafspraak, vergelijkbaar vervangend product zonder extra bijbetalen of vandaag nog m'n geld terug zodat ik bij een concurrent een airco kan halen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar BCC over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door BCC in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat BCC een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BCC

Heeft op 29 juli 2015 om 13:16 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw van der Weide,

Allereerst mijn oprechte excuses namens BCC.

Wij constateren dat uw order geannuleerd is en uw terugbetaling reeds voldaan door onze financiële afdeling. Ervan uitgaande dat hiermee een passende oplossing geboden is sluiten wij uw klacht via klacht.nl.

Hopende u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,

K Heessels
BCC Electro-speciaalzaken

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM