Klacht: boete contractbreuk

marcohollander op 21 mei 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
Klacht opgelost op 12 juni 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste Marco, Helaas zullen wij de opzegvergoeding van Eneco niet vergoeden. De reden hiervoor is dat Oxxio sinds 1 juni 2014 geen opzegvergoedingen van andere leveranciers vergoedt. Verder heeft Oxxio je een welkomstmap verzonden waarin alle afspraken worden bevestigd. Op...

Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 21 mei 2015

Een klant heeft een klacht ingediend bij Oxxio over een boete voor contractbreuk na een overstap van Eneco. De verkoper zou de klant verkeerd hebben geïnformeerd over de boetes, wat heeft geleid tot een rekening van 323,66 euro van Eneco. De klant verlangt een vergoeding of de vernietiging van het contract zonder boetes.

Mijn Klacht:

Hallo. ik ben overgestapt van ENECO naar OXXIO. de verkoper die mij overgehaald heeft om over te stappen heeft mij niet verteld dat oxxio geen boetes betaald. ik heb hem ook heel duidelijk gezegd dat ik een contract heb van 3 jaar. deze meneer zij is geen probleem. u krijgt hooguit een boete van 100 euro voor de eneco toon. nu krijg ik een rekening van 323,66 euro van eneco omdat ik contractbreuk pleeg.

hoe zit dat nou met het komt goed.
door de verkoper ben ik compleet verkeerd ingelicht.
ik will het geld vergoed hebben of het contract vernietigd verklaard. zonder boetes

Gewenste Oplossing:

wanneer het contract wordt beindigd zonder boetes of een tegemoet voor de boete. liefst alles vergoed omdat de verkoper niet correct heeft gehandeld.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 12 juni 2015 om 10:29 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Marco,

Helaas zullen wij de opzegvergoeding van Eneco niet vergoeden. De reden hiervoor is dat Oxxio sinds 1 juni 2014 geen opzegvergoedingen van andere leveranciers vergoedt. Verder heeft Oxxio je een welkomstmap verzonden waarin alle afspraken worden bevestigd. Op het moment dat je deze doorneemt en constateert dat de opzegvergoeding hier geen onderdeel van is, dan kun je de overeenkomt binnen 14 dagen (kosteloos) annuleren.

Wij begrijpen dat dit vervelend voor je is maar wij kunnen je hiermee niet van dienst zijn.

Met vriendelijke groet,

Tess
Oxxio Nederland bv

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Oxxio beoordeeld.

marcohollander

Heeft op 12 juni 2015 om 17:52 geantwoord

waardeloos. ze verkopen een product aan de deur. en houden informatie achter. ze sturen een welkomst map.
heb alles nagezocht maar geen welkomst map ontvangen.

OXXIO is gewoon een waardeloze leverancier die de klanten niet eerlijk behandeld op deze manier.

maar door deze onzin heb ik nu hoge rekeningen liggen die ik niet kan betalen. dus oxxio bedankt.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie