Klacht: nog steeds onopgelost

knoopy3 op 15 mei 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
Klacht opgelost op 29 mei 2015
Reactie van het bedrijf:

Goedemorgen Knoopy3, Naar aanleiding van uw eerst ingediende klacht hier op klacht.nl, heeft u contact met Oxxio gehad. U had een jaarrekening voor gas ontvangen met een te betalen bedrag van € 549,04. Deze betwiste u. Vervolgens heeft er een...

Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 15 mei 2015

Er zijn aanhoudende problemen met Oxxio, waarbij de klant nog steeds geen duidelijkheid heeft over de jaarafrekening na een eerdere klacht in december. Ondanks een terugbelverzoek van Oxxio is er geen oplossing geboden en blijft de situatie onduidelijk, met verwarring over verschillende bedragen in een betalingsherinnering. De klant maakt zich zorgen over mogelijke incassoprocedures.

Mijn Klacht:

weer problemen met oxxio door nog seeds geen duidelijkheid. in december ook al een klacht geplaatst en nog niks opgelost geen duidelijkheid over de jaar afrekening naar een foute berekening van de jaar afrekening zijn we wel via klacht .nl terug gebeld door oxxio Daarop zou men alles na kijken en hier nog op terug komen helaas blijkt nu nog steeds dat niks is opgelost en alles nog onduidelijker is we hebben nog geen correctie jaar afrekening gekregen En daarbij komt nu ook nog eens dat we een mail kregen met een bealings herrinering maar niemand die ons kan vertellen hoe dit nu zit iin de mail word over 4 verschillende bedragen gesproken en als we bellen met de vraag wat is wat en waar komt het vandaan kan geen mens je dit duidelijk maken tot dat we dadelijk weer de dupe worden van incasso bureaus het is gewoon triest dat je alles duidelijk wil heben en je schijnbaar geen duidelijkheid kan krijgen 30 september 2014 zou nog 149.67 open staan geen idee waar dit bedrag op gebasseerd is. 13 -10 2014 190.92 al helemaal geen idee voorschot van oktober gewoon betaald 13-01-2015 84,49 eindjaar afrekning stroom 12-02-2015 40 euro incassso kosten geen idee waar het betrekking op heefft nog steeds geen correctie gehad die we wel zouden ontvangen en zo word chaos alleen maar groter alle reguliere voorschotten zijn gewoon betaald dus daar zit het hem niet in blijf gewoon onduidelijk graag eens verheldering en duidelijkheid
nu word het nog mooier nog stees aan het wachten op de correctie van de jaar afrekening en weer meerdere malen contact
gehad volgens oxxio geen openstaande rekening maar wel blijven de incaaso bireven van das komen
ik word er helemaal gek van is het zo moeilijk om alles eens duideluijk te maken geen voorschotten open en niks maar moeten wel nog steeds volgens de das 504 euro betalen en geen mens kan je zeggen waar voor
alle voorschotten kunnen aan getoond worden en nog de problemen blijven houden
correctie jaar afrekening ook nog steeds niet gehad hoe moeten wij het nog snappen als oxxio het niet meer snapt

los het gewoon eens op

Gewenste Oplossing:

eindelijk fatsoenlijk en duidelijk antwoord er staat niks open en nog aanmaningen en incasso brieven van das intussen al weer 3 telefoontjes verder schandalig

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Oxxio beoordeeld.

Oxxio

Heeft op 29 mei 2015 om 11:36 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen Knoopy3,

Naar aanleiding van uw eerst ingediende klacht hier op klacht.nl, heeft u contact met Oxxio gehad. U had een jaarrekening voor gas ontvangen met een te betalen bedrag van € 549,04. Deze betwiste u. Vervolgens heeft er een correctie plaatsgevonden. In plaats van € 549,04 te betalen hoefde u nog maar € 66,59 te betalen. De betwisting was daarmee opgelost.

Vervolgens hebben wij hier via klacht.nl uitvoerig uitleg gegeven over de stand van zaken. Ik verwijs u graag door naar het antwoord op uw vierde klacht hier op klacht.nl met klacht ID 418231. Hierin staat in beschreven dat je verschillende voorschotbedragen en twee jaarrekeningen niet hebt betaald. Het openstaand saldo was destijds € 410,95

Gelet op alle uitleg die u inmiddels heeft ontvangen, zijn wij van mening dat u voldoende bent geïnformeerd. Nu Oxxio een einde levering heeft ingediend en uw contact ontbonden is, verwijs ik u graag door naar het incassobureau om met hen een betaalafspraak te maken. Alle toekomstige vragen over dit onderwerp zullen wij dan ook niet meer in behandeling nemen.

Met vriendelijke groet,

Michaël
Oxxio Nederland bv

knoopy3

Heeft op 29 mei 2015 om 11:55 geantwoord

MIj vallen de schoenen uit
twee jaar afrekeningen niet betaald en een aantal voorschot notas niet
met bewijs kunnen we overlegen dat dat wel zo is wat alle voorschotbedragen zijn
en welke twee jaar afrekening daar ik pas klant ben vanaf 31 juli 2013
en welke maanden betreft dan de voorschot bedragen
opheldering waardeloos en nog steeds niet opgelost
en ook nog steeds geen opheldering welke maanden dit betreffen zou wat een waardeloze oplossing

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie