Klacht: Boete Contractbreuk niet vergoed

angelo2200 op 13 mei 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
Klacht opgelost op 29 mei 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste angelo2200, Je hebt aangegeven dat je met een opzegvergoeding van je vorige leverancier bent geconfronteerd nadat een verkoper van Oxxio zou hebben aangegeven dat je kosteloos over kunt stappen. Het overstappen naar Oxxio is altijd kosteloos, in die zin...

Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 13 mei 2015

Een klant heeft zich aangemeld bij Oxxio na een overstap van Budget Energie, waarbij de verkoper beloofde dat Oxxio de boete voor contractbreuk zou vergoeden. Na de overstap ontving de klant echter een boete, en Oxxio gaf aan deze kosten niet te vergoeden, aangezien zij dit beleid sinds juni 2014 niet meer hanteren. De klant heeft een officiële klacht ingediend, maar verwacht weinig van een oplossing.

Mijn Klacht:

Ik ben voor ongeveer 2,5 maand geleden overgestapt van Budget Energie naar Oxxio.
De verkoper die mij aan de deur kwam gaf mij aan dat alles voor mij geregeld werd en ik verder zelf niets hoefde te doen.
Nadat ik gevraagd had of ik nog een boete kon verwachten van mijn huidige energiemaatschappij gaf de verkoper aan dat Oxxio de boete volledig betaalde en ik dus zelf niet voor de kosten op hoefde te draaien.
Nu ruim 2 maanden verder heb ik een boete gekregen voor contractbreuk en Oxxio wilt deze boete niet betalen omdat zij dit sinds Juni 2014 niet meer doen.
Hoe heeft de verkoper dit dan kunnen beloven aan mij??
Ik heb een officiele klacht laten aanmaken bij Oxxio maar verwacht hier verder weinig van.
Allemaal erg vervelend en uiteindelijk ben ik dus niet goedkoper maar een stuk duurder uit!!!

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als Oxxio de boete voor mij betaald.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 29 mei 2015 om 11:33 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste angelo2200,

Je hebt aangegeven dat je met een opzegvergoeding van je vorige leverancier bent geconfronteerd nadat een verkoper van Oxxio zou hebben aangegeven dat je kosteloos over kunt stappen. Het overstappen naar Oxxio is altijd kosteloos, in die zin dat Oxxio er geen administratiekosten voor in rekening brengt.

Wat de opzegvergoeding van je vorige leverancier betreft, ben je als klant zelf verantwoordelijk om in te schatten of het tussentijds overstappen voor jou wel een slimme keuze is of dat je beter kunt wachten totdat je overeenkomst met je leverancier al tegen het einde loopt.

Verder verstuurt Oxxio een welkomstpakket waarin de overeenkomst aan je wordt bevestigd. In deze overeenkomst is geen sprake van vergoeding van de opzegvergoeding van andere leveranciers. De reden hiervoor is dat Oxxio geen opzegvergoedingen en premiums van andere leveranciers vergoedt. Je had op dat moment 14 dagen de tijd om je aanmelding te annuleren. Hier heb je geen gebruik van gemaakt.

Wij begrijpen dat dit vervelend voor je is, maar wij kunnen je hier niet mee helpen.

Wij gaan er van uit dat we je voldoende hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Taoufik
Oxxio Nederland bv

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Oxxio beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie