Klacht: Boete betalen onterecht

Voorwoord10 op 11 mei 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
Klacht opgelost op 10 juni 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste Voorwoord10, Voordat wij je contract starten wordt gecontroleerd of je contract met je vorige leverancier binnen drie maanden afloopt. Zo ja dan wachten wij daarop om een opzegvergoeding te voorkomen. Aangezien jouw vorige contract volgens het Eindecontractregister (CCP) eindigt...

Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 11 mei 2015

Een klant van Oxxio heeft aangegeven dat hij onterecht een boete van 100 euro moet betalen, omdat hij eerder dan afgesproken is overgestapt naar Oxxio. Hij had aangegeven dat de overstap pas in juni kon plaatsvinden, maar ontving toch een verzoek om zijn meterstand door te geven en werd in mei al overgezet. De klant is teleurgesteld over de gang van zaken en verwacht een reactie van het bedrijf.

Mijn Klacht:

Ben benaderd door Oxxio om over te stappen ,ik heb gezegd dat dat pas in Juni kon ivm met ander contract ,wat gebeurt het ging er snel dat ik mijn meterstand door moest doorgeven dat heb ik gedaan en nu ben ik in Mei al over en moet nu een Boete betalen van 100euro wat niet afspraak was ,en mij duidelijk is verteld dat er geen Kosten aanverbonden zijn erg te leurgesteld in jullie dat zo maar kan. Hg Ra bakker skoonzicht 101 1511JP Hoop een reactie van jullie

Gewenste Oplossing:

ik ben pas tevreden ben als het opgelost wordt

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 10 juni 2015 om 10:08 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Voorwoord10,

Voordat wij je contract starten wordt gecontroleerd of je contract met je vorige leverancier binnen drie maanden afloopt. Zo ja dan wachten wij daarop om een opzegvergoeding te voorkomen. Aangezien jouw vorige contract volgens het Eindecontractregister (CCP) eindigt per 30 juni 2017 is dat te ver in de toekomst en zijn wij je direct gaan leveren. Mocht je de einddatum van je contract van je vorige leverancier betwisten dan adviseren we je contact op te nemen met je vorige leverancier.

Met vriendelijke groet,
Leonie
Oxxio Nederland bv

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie