Klacht: overstap boete

chandrasiri op 14 april 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
Klacht opgelost op 11 mei 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste chandrasiri, Je hebt aangegeven dat je met een opzegvergoeding van € 50,00 van je vorige leverancier bent geconfronteerd nadat een verkoper van Oxxio zou hebben aangegeven dat je kosteloos over kunt stappen. Het overstappen naar Oxxio is altijd kosteloos,...

Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 14 april 2015

Een klant van Oxxio diende een klacht in over een verkoper die onjuiste informatie gaf over overstapboetes. De verkoper had beloofd dat Oxxio de boete van de oude leverancier zou betalen, maar de klant ontving toch een boete van €50,00. De klant verzoekt Oxxio om dit bedrag te vergoeden, aangezien hij alleen vanwege de belofte van de verkoper is overgestapt.

Mijn Klacht:

Geachte heer/Mevrouw,..22-12-2014 Dhe heer Heuts ,een verkoper van oxxio aan mijn deur geweest. hij verteld over bespaar ponten van oxxio .ik geloefd hem..maar heb hem duidelijk gevraagd hem als ik overstap naar oxxio moet ik boete betalen voor huidig leverancier…Hij heeft verteld dat hoeft niet .dat betalen oxxio zelf .ik heb de heer HEUTS geloefd. dan is ok ..maae dat was niet zo..ik heb €50,00 boet gekregen van Essen (oud leverancier) dat is niet leuk..jullie verkoper maakte mooi verhaal maar dat was niet waarheid..dus OXXIO zeg betalen boete niet. als zo verkoper eerlijke heeft gezegd dan ga ik niet overstappen omdat moet ik nog boete betalen.dus graag ik € 50,00 van oxxion hebben a.u.b..ik ben nog jullie klanten.
Dank je wel..deze schrijven i.v.m jullie collega heeft mijn telefoon door gegeven moet ik die klachten indienen.

Gewenste Oplossing:

ik ben niet tevreden wat omdat verkoper heeft mij gelogen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 11 mei 2015 om 10:05 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste chandrasiri,

Je hebt aangegeven dat je met een opzegvergoeding van € 50,00 van je vorige leverancier bent geconfronteerd nadat een verkoper van Oxxio zou hebben aangegeven dat je kosteloos over kunt stappen. Het overstappen naar Oxxio is altijd kosteloos, in die zin dat Oxxio er geen administratiekosten voor in rekening brengt. Wat de opzegvergoeding van je vorige leverancier betreft, ben je als klant zelf verantwoordelijk om in te schatten of het tussentijds overstappen voor jou wel een slimme keuze is of dat je beter kunt wachten totdat je overeenkomst met je leverancier al tegen het einde loopt.

Verder verstuurt Oxxio een welkomstpakket waarin de overeenkomst aan je wordt bevestigd. In deze overeenkomst is geen sprake van vergoeding van de opzegvergoeding van andere leveranciers. De reden hiervoor is dat Oxxio geen opzegvergoedingen en premiums van andere leveranciers vergoedt. Wij begrijpen dat dit vervelend voor je is, maar wij kunnen je hier niet mee helpen.

Wij gaan er vanuit dat we je voldoende hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Taoufik
Oxxio Nederland bv

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie