Klacht: Eetkamerstoel Jakob

Leodegreeff op 18 februari 2014 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 1 maart 2014
Reactie van het bedrijf:

We hebben klant een email gestuurd en onze excuses aangeboden voor de vervelende situatie. We hebben uitgelegd dat we een garantie van minimaal 2 jaar op alle artikelen bieden. Dit op vertoon van de originele kassabon. Klant is echter niet...

Bedrijf IKEA
Categorie Woonwarenhuizen
Status Opgelost
Datum 18 februari 2014

Na vier jaar gebruik van de eetkamerstoelen (model: Jakob) van IKEA, heeft de klant onvrede geuit over de kwaliteit. De stoelen zijn moeilijk schoon te houden en de plastic zittingen breken af, terwijl vervangende onderdelen niet meer beschikbaar zijn. Ondanks eerdere pogingen om contact op te nemen met IKEA, heeft de klant geen oplossing kunnen vinden zonder aankoopbewijs.

Mijn Klacht:

Een jaar of vier geleden hebben wij 6 eetkamerstoelen (model: Jakob) gekocht bij IKEA. Na een jaar waren we al niet meer tevreden over de stoelen, maar door familieomstandigheden hebben we er destijds geen werk van gemaakt. Nu heb ik daar echt spijt van. Deze stoelen zijn met geen mogelijkheid schoon te houden, er komt allemaal vuil onder de zitting en ook de plastic zitting zelf breekt af na hem meerdere malen erop en eraf te hebben gehaald (wat wel moet wil je de stoelen nog enigszins fatsoenlijk houden). Deze zittingen waren niet meer na te bestellen, net zomin als de kussens voor in de zitting. Ik zit nu dus met zes kapotte en vieze stoelen waar ik niks meer mee kan en baal dus enorm van deze aanschaf. Ik heb in het verleden al eens gebeld met IKEA, maar zonder bon doen ze helemaal niets! Bizar, omdat er verder geen enkel bedrijf is dat deze meubels fabriceert en dit item al helemaal niet, omdat het een tijdelijk model was.

Gewenste Oplossing:

Wanneer IKEA erkent dat deze stoelen geen succes waren in kwalitatief opzicht en ons financieel tegemoet komt bij de aanschaf voor nieuwe eetkamerstoelen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 01 maart 2014 om 16:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

We hebben klant een email gestuurd en onze excuses aangeboden voor de vervelende situatie. We hebben uitgelegd dat we een garantie van minimaal 2 jaar op alle artikelen bieden. Dit op vertoon van de originele kassabon. Klant is echter niet meer in het bezit van de kassabon en de garantietermijn is inmiddels ruimschoots verstreken. We kunnen klant dan ook niet verder van dienst zijn. IKEA Nederland

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van IKEA beoordeeld.

Leodegreeff

Heeft op 03 maart 2014 om 08:41 geantwoord

Er is helemaal geen oplossing, IKEA beroept zich op haar rechten en toont geen enkele coulance richting ons...erg jammer vinden wij als vaste klanten...

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM